בקצרה:
  • פולקסווגן מנסה לטפל בבעיית זמינות עמדות הטעינה בחניונים ציבוריים גדולים
  • הפתרון לפי הגרמנים: רובוט אוטונומי שיגיע עצמאית ויטעין את הסוללה הריקה
  • הכי חשוב: המערכת זמינה ונכנסת לפעילות כבר בעוד שבועות ספורים
האתגר החשמלי: אחד מהאתגרים הגדולים עימם מתמודדים בעלי רכב חשמלי, למעט סוגיית הטווח המציקה ומחיר הרכישה הגבוה, הוא מיעוט תשתיות הטעינה. וגם כאשר יש כאלה, הן ממוקמות לעיתים קרובות במקומות שהגישה אליהן אינה פשוטה. לא פעם מכיוון שכלי רכב אחרים חונים בהם, או פשוט מכיוון שהן תפוסות על-ידי חשמלית אחרת. הרעיון החדש של פולקסווגן אמור לפתור את כל אלה.
איך זה עובד: בחניונים עם תשתית טעינה ניתן יהיה לאחסן מצברים גדולים המחוברים לרשת, ונטענים במהלך הלילה ושלא במהלך שעות הפעילות - בין היתר כאשר צריכת החשמל נמוכה יותר ועלותו זולה. רובוט שפותח על-ידי פולקסווגן יסיע למעשה את המצבר הנייד לרכב החשמלי לפי דרישה, ויתחבר עצמאית לשקע במכונית. כל התהליך מבוצע באופן אוטונומי לחלוטין על-ידי אפליקציה ייעודית. לאחר סיום הטעינה ינתק הרובוט את המצבר ויחזיר אותו לעמדת הטעינה. היתרונות ברורים. אפשרות לטעינת מספר גדול של כלי רכב בו זמנית ללא צורך בשמירת מקום ייעודית, הפחתה משמעותית בעליות התקנת עמדות ועוד.
מה אנחנו חושבים: האם הרובוט של פולקסווגן הוא תשובה לשאלה שאף אחד לא שאל או פתרון גאוני? התקנה של כבלים ועמדות ייעודיות פשוטה וזולה יותר מהמורכבות של כלי רובוטי. מצד שני, לפחות כיום, התחברות לעמדת טעינה היא אחד מהאתגרים אותם חווים בעלי רכב חשמלי. לתחושתנו, עד שהחשמל יהפוך נפוץ ולכל עמדת חניון יוצמד שקע טעינה, רובוט הטעינה של פולקסווגן עשוי להיות פתרון יצירתי, זול ומעניין מאוד.