תעשיית הרכב האמריקאית שוב מנערת את האבק מאגדה מוטורית ארוכת שנים. פורד מוסטנג, ממכוניות הספורט הפופולריות והמשפיעות (בעבר) בעולם הרכב, צפויה לעבור בדור הבא שינוי גדול מכפי שעברה ב-55 שנותיה כדגם שהפך לכמעט מותג עצמאי.
אנחנו נוהגים במפלצת של פורד
אתר הרכב הבריטי אוטוקאר מדווח כי המוסטנג הבאה שתושק ב-2022 תצויד ביחידת הנעה היברידית והנעה כפולה-קבועה, שינוי דרמטי למכונית שעשתה לעצמה שם בזכות מנועי V ענקיים וכוח רב שניזון מבנזין טהור. כדי שלא לערער יותר מדי את אמונתם של חסידי המותג, תמשיך פורד להתבסס עם יחידת V8 כמתבקש במכונית ביצועים תוצרת ארה"ב, אליה תחובר יחידה חשמלית. על פי הפרסום, בפורד מתכננים להציג את הדור החדש והשביעי בשושלת בעוד כשנתיים, כחלק ממתקפת דגמים מופחתי-זיהום עם הנעה חשמלית או משולבת.
המוסטנג הנוכחית הוצגה לראשונה בסוף 2013, וזכתה לאחרונה למתיחת פנים. היא ראשונה בשושלת מכונית ה"פוני" האמריקאיות ששווקה באופן רשמי גם באירופה, כולל בבריטניה עם גרסאות בעלות הגה ימני. באופן מפתיע לקהל שמפנה באופן היסטורי עורף לתוצרת ארה"ב, המוסטנג זכתה להצלחה גדולה ביבשת הישנה.
אחת הסיבות העיקריות לבחירה של פורד במהפך ה"ירוק", היא הכוונה של היצרנית לשווק את המוסטנג הבא באירופה, המחייבת תקני זיהום מחמירים יחסית לארה"ב, עוד לפני שהנשיא דונלד טראמפ הכריז על הקלות בתקנים האמריקאיים במטרה לסייע ליצרניות מקומיות. גרסה היברידית למוסטנג תשתלב גם היטב עם מוסטנג מאך-E החשמלית.
חדשות פחות משמחות עבור חובבי ההגה מגיעות אף הן: פורד לא תציג כנראה יורשת לפוקוס RS היוצאת, הנחשבת לאחת המשפחתיות הקומפקטיות המלהיבות שיוצרו מעולם - כולל מצב "דריפט" ייחודי. כמו יצרניות אחרות המוותרות על דגמים ספורטיביים, גם כאן הסיבה העיקרית היא תקני זיהום אוויר מחמירים ההופכים מכוניות אלו לבלתי-כלכליות לייצור. הפוקוס ST הפחות קיצונית תשווק גם בעתיד ללא כל שינוי.