בקצרה:
  • חשמלי שני לאייוייס הסינית שמשווקת בארץ את ה-U5
  • על אותו בסיס תמכור כאן גרסת קופה לו תחת השם U6
  • צפוי להגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית
עכשיו גם בקופה: ה-U6 שנחשף כעת הוא דגם שני של אייוייס (Aiways), יצרנית רכב חשמלי משנחאי שמשווקת מכוניות באירופה עם תקינה מלאה, מהבודדות שעושות זאת. הדגם בעיצוב "פנאי-כמו-קופה" הוא אחד הראשונים בתעשיית הרכב הסינית שמאמץ את צללית המרכב הכה-פופולרית בעולם המערבי. עם אחוריים משתפלים בחדות מטה, ספוילר בקצה דלת תא המטען, מסיטי אוויר גדולים בקצות הפגושים וחזית אגרסיבית יותר עם פתחי אוורור בולטים. וכמו ב-U5 שמעניק לו בסיס, ללא סבכה קדמית שאינה נדרשת ברכב חשמלי.
סביבת הנהג מקורית וכוללת למשל בורר מצב נסיעה (לפנים, אחור, חניה) בעיצוב דמוי מצערת של מטוס נוסעים, או לוח מחוונים דיגיטלי צר מאחורי ההגה ומסך מגע ענק במרכז הקונסולה. האיכות צפויה להיות טובה מהמקובל במותגים סיניים, עם תוספת של גימורי מתכת ודיפוני עור אדומים שאמורים להקנות אווירה דינמית יותר.
המפרט הטכני צפוי להיות ללא שינוי ניכר מב-U5, עם אותו מנוע חשמלי שמפיק 204 כ"ס והנעה קדמית. גם המצברים תוצרת CATL צפויים להיות בקיבולת דומה (63 קוט"ש) עם אפשרות לטעינה מהירה (90DC) ל-80% בכחצי שעה וטווח נסיעה רשמי דומה של כ-400 ק"מ או מעט יותר הודות למבנה האווירודינמי.
גם מערכות הבטיחות האקטיביות יהיו דומות, עם בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית התרעת שטח מת וערנות נהג מתקדמת המנטרת מבט ומתריעה כאשר הוא מוסט לפרק זמן ארוך.
מה אנחנו חושבים: ה-U5 המשווק כאן הותיר עלינו רושם מאוד חיובי במבחן הבכורה שערכנו לו, עם איכויות נסיעה, תא נוסעים ומערכות בטיחות שאינן נופלות מאלה של יצרניות מוכרות, וגבוהות בהרבה מאלו המוכרות לנו מיצרניות רכב סיניות.
ה-U6 הוא יציע את כל אלה ויוסיף על כך מראה מושך ולא רק יוצא דופן. כך שהוא צפוי להעניק תוספת חשובה לאולם התצוגה שמקימה יבואנית המותג בהרצליה פיתוח, לקראת סוף השנה. עם תג מחיר שצפוי להיות דומה ל-U5 הוא עשוי להתגלות כלהיט חשמלי של ממש.