בקצרה:
  • אינפיניטי מנסה להתעורר עם רכב פנאי מסוגנן על בסיס ה-QX50 הוותיק
  • החזית סופר-אגרסיבית למראה, הצללית נאמנה לנוסחת הכמו-קופה
  • תאריך עליה עוד לא ידוע, ה-QX50 אמור לנחות כאן במהלך השנה
העיקר העיצוב: ה-QX55 הוא גרסת כמו-קופה ל-QX50, רכב פנאי שהוצג לפני שלוש שנים ועדיין לא עשה עליה. זה יהיה קשה, אך באינפיניטי מקווים להתחרות בהצלחה מול ב.מ.וו X4, מרצדס GLC קופה ואודי Q5 ספורטבק.
הבדלי המראה בין הדגם ה"רגיל" לזה המסוגנן מתבטאים כמובן בצללית שונה עם גג משתפל מטה, אך גם החזית אגרסיבית יותר. השינויים בפנים מינוריים. סביבת הנהג נותרה זהה, לרבות צמד מסכי מגע בגודל "8 ו-"7. המושב האחורי מאפשר כיוון למרחק (6 ס"מ לפנים אחור) ואמור לסייע בכך למרחב המחיה מאחור.
על הצד המכאני: אינפיניטי נמנעת בנתיים מלפרסם נתוני מידות וביצועים. היא כן מציינת שה-QX55 משתמש באותו מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר עם טכנולוגיית יחס דחיסה משתנה, 260 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה עם הנעה כפולה-קבועה. נתוני מידות וביצועים טרם פורסמו.
מה אנחנו חושבים: ההבטחה של אינפיניטי להשתלב בשוק הרכב האירופאי כמותג יוקרה התרסקה על קרקע המציאות. העשור החולף אמור היה להזניק מעלה את המותג שהגיע ליבשת רק בשלהי העשור הקודם, אבל תוצאות התקופה הזו - וכמובן תקני הזיהום המחמירים שייכנסו לתוקף בעוד כחודש ימים - הספיקה לו כדי להחליט על הסתלקות.
המצב אינו מזהיר יותר. מרגע הכניסה לשוק ועד השנה (כולל, פחות חודש), מכרה אינפיניטי בשנה פחות מ-300 מכוניות בממוצע. המשמעות היא כי בסך הכל מכר המותג שמשווק כאן על-ידי חברת קרסו פחות מ-3,000 מכוניות מאז הגיע. המתחרות עימן חשבה אינפיניטי להתמודד - אודי, מרצדס וב.מ.וו - מכרו כך או הרבה יותר ב-2019 בלבד. השנה החזקה ביותר של המותג הייתה ב-2018, אז נמכרו 558 יחידות. אשתקד נרשמה צניחה תלולה ל-217 מכוניות בלבד, השנה עומד המספר בסוף חודש אוקטובר על 159.
זה לא מפתיע. היצע הדגמים של אינפיניטי דל ומיושן, ואין לה כך סיכוי להתמודד בקטגוריה אליה הייתה מעוניינת להשתייך. מחיר אטרקטיבי במיוחד וזול משמעותית מהמתחרות עשוי למשוך (ומשך) לקוחות, אבל מדובר בפתרון לטווח קצר שכן הוא מחסל את התדמית היוקרתית שבלעדיה אין למותג זכות קיום.
אז כן, ה-QX50 שהוצג לפני שלוש שנים עשוי היה לשפר את המצב אילו היה מגיע בזמן. הוא לא הגיע, כלל. גם עתיד ה-55 לוט בערפל. ואלה לא חדשות טובות למותג הנאבק על חייו.