בקצרה:
  • לקסוס מחזירה V8 לסדאן הקטנה שחזרה אלינו מארה"ב
  • עם 472 כ"ס, 0 ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות וסאונד נהדר
  • מה עם שיווק בישראל? אולי תגיע בעתיד
ביצועים יפניים: F היא חטיבת הביצועים של לקסוס, המקבילה ל-M בב.מ.וו או AMG במרצדס, אבל בעוד שהגרמנים מציגים דגמי ביצועים על בסיס קבוע, ליפנית לא רק לוקח יותר זמן אלא בשנים האחרונות זה כמעט ולא קורה וכיום יש לה רק את ה-RC-F קופה, לאחר הפסקת ייצור ה-GS-F אשתקד. במקרה של ה-IS, לקסוס נמנעה עד כה מהצגת גרסת ביצועים לדור השלישי והנוכחי בשושלת, ועושה זאת שוב שבע שנים לאחר שה-IS-F האחרונה (והמאד מרשימה) ירדה מפס הייצור.
בטעם של פעם: בשונה ממתחרות כמו ב.מ.וו M3 או קדילאק CT4-V שבוחרות במנועי שישה צילינדרים מוגדשים, ל-IS500 מנוע V8 ענק (5.0 ליטר) הנושם אוויר בכוחות עצמו ומספק 472 כ"ס וצליל אלוהי. אלו עוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ודיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן. נתון הזינוק דווקא מאכזב : 4.5 שניות, 0.7 שניות יותר מהמתחרה האמריקאית ו-0.8 יותר מהגרמנית.
לקסוס כן מבטיחה יכולת דינמית גבוהה הודות לכיול שונה למערכת המיתלים הכוללת בולמי זעזועים אדפטיביים. הבלמים גדולים יותר מה-IS הרגילה (322-355 מ"מ לפנים-אחור לעומת 297-335) עם קירור יעיל יותר. חישוקי "19 ייחודיים לגרסה זו קלים ב-450 גרם לכל יחידה קדמית וב-900 גרם מאחור.
מה עוד צריך לדעת עליה: השינויים העיצוביים בהשוואה ל-IS הרגילה כוללים מכסה מנוע מוגבה (כ-5 ס"מ) במטרה לאכלס את המנוע הגדול, פתחי אוורור גדולים יותר בפגוש הקדמי ומסיט אוויר בולט יותר ורביעיית מפלטים מאחור. עיצוב הפנים זהה למעט תצוגה שונה בלוח המחוונים בעת הכניסה לרכב. כך גם במקרה של אבזור הבטיחות הכולל בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: יבואנית לקסוס הנחיתה כאן לאחרונה את ה-IS העדכנית המגיעה אלינו מארה"ב ולא מאירופה, לאחר שאיבדה את המנוע ההיברידי לטובת בנזין מוגדש. מכיוון שבכך איבד הדגם גם את אחד מיתרונותיו היחידים על פני ארמדת המתחרות מגרמניה, בחרה היבואנית להדגיש את אופיו הספורטיבי באמצעות השקה מקומית יוצאת דופן על מסלול המירוץ והדגשת שלדה ומערך מיתלים עם מאפיינים ספורטיביים. במבחן הדרכים שערכנו לה היא אכן התגלתה כבעלת יכולת דינמית גבוהה, אבל המנוע אינו הולם יכולות אלה.
מבלי לנהוג בה עדיין, יש להניח שה-IS500 תרגיש אחרת. למעשה, היא נראית כמו לקסוס ראשונה מזה שנים שהיינו רוצים לקחת למסלול, אבל גם פשוט להתענג ממנה כשהיא עומדת ומשגרת לאוויר פס קול של V8 גדול. קדימה לקסוס ישראל, עשו מעשה.