בקצרה:
  • דור שלישי לסופר-מיני הקוריאנית, עם מנוע וגיר דומים
  • יותר מקום לנוסעים, ללא מערכות בטיחות מתקדמות תקניות
  • תג המחיר נע בין 100 ל-114 אלף שקלים
טייק 3: דור שלישי ל-i20 מאז החליפה את הגטס ב-2008. עם מנוע דומה ל-i20 היוצאת - שלושה צילינדרים מוגדשים, 1.0 ליטר ו-100 כ"ס, עם אותה תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. הביצועים זהים: 11.4 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש, 185 קמ"ש מרביים.
היא ארוכה בחצי ס"מ (404 ס"מ), רחבה ב-3 ס"מ (177.5 ס"מ) ונמוכה ב-2.5 ס"מ (145 ס"מ) מהמכונית המוחלפת, עם בסיס הגלגלים ארוך בסנטימטר (258 ס"מ). שינויים אלו, יחד עם תכנון שונה למושב האחורי, מאפשרים לדברי היצרנית שיפור במרווח הרגליים והכתפיים, בעוד תא המטען גדל ב-51 ליטר (352 ליטר).
ללא בטיחות כציוד תקני: גרסת הבסיס של i20 (ב-100 אלף שקל) מיועדת להתמודד במכרזי רכב, לרבות הצה"לי החשוב, אך אינה מצוידת במערכות בטיחות אקטיביות שהפכו לכמעט סטנדרט כיום ומסתפקת במערכת התרעה של מובילאיי. גרסאות הביניים (ב-105 אלף שקל) כבר כוללת בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב, בעוד הגרסה הבכירה (114 אלף שקל) מוסיפה גם התרעת שטח מת אקטיבית (כולל מניעת כניסה לנתיב לא פנוי), שמירה על נתיב, בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור ובקרת שיוט אדפטיבית.
הגרסה הבכירה היא גם היחידה עם לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מפתח חכם, בקרת אקלים לעומת מזגן מכאני בשאר הגרסאות וחישוקי "17 קלים. כציוד תקני בכל הדגמים יש מסך מגע ("8) עם מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חניה אחוריים.
מה אנחנו חושבים: שני הדורות הקודמים של i20 זכו להצלחה אדירה בשוק הישראלי עם כ-60 אלף יחידות בעשור האחרון ותואר הנמכרת בקטגוריה אשתקד. סביר להניח שהדגם הנוכחי ימשיך את ההצלחה, אבל זה יקרה בעיקר בגלל חוזקו של המותג בשוק המוסדי. שכן עבור הצרכן הפרטי יש כיום סוללת מתחרות איכותיות ומצוינות הכוללת את סיאט איביזה, אופל קורסה, פיז'ו 208, טויוטה יאריס ורנו קליאו, ומולן זה יהיה הרבה יותר קשה כיום.