טויוטה מעדכנת את אחד הטנדרים הפופולריים בעולם שמחוץ מצפון אמריקה - ההיילקס. הטנדר העכשווי, דור שמיני בשושלת שהביאה לעולם למעלה מ-19 מיליון יחידות ביותר מ-50 שנות ייצור, יפנה בכך את מקומו לטובת גרסה מעודכנת ומשופרת. שיווק מקומי צפוי לסוף השנה הנוכחית או תחילת השנה הבאה.
שינויי המראה כוללים פגוש קדמי אחר, תוספות פלסטיק שחור-קרבי סביב בתי הגלגלים ובסבכה הקדמית, יחידות תאורה צרות ומשולבות לד, דלת ארגז שונה וחישוקי "18 שחורים. בתא הנוסעים יש מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "7) עם מתגים שונים בצדיו וצימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. מערכת שמע משודרגת של JBL תשווק כאבזור אופציונאלי בתוספת תשלום.
מעבר למראה הקרבי יותר, החידוש המשמעותי מתבטא במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.8 ליטר שנוסף להיצע. היחידה המודרנית מפיקה 204 כ"ס ו-51 קג"מ, נתון גבוה מהערכה ראשונית המבוססת על נתוני ההספק של יחידה זו כפי שהיא משווקת באוסטרליה ואפריקה, ותוספת של 54 כ"ס ו-10.2 קג"מ ליחידת 2.4 ליטר עימה משווק ההיילקס כיום באירופה ואצלנו. בכך מציגה טויוטה גם את יחידת הארבעה צילינדרים החזקה בקטגוריה, ומנשלת מהתואר את ניסאן נבארה.
למנוע תשודך תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית שתהפוך את הטנדר הכבד לנמרץ משמעותית ביציאה מהמקום - 10 שניות ל-100, 2.8 שניות פחות מהמנוע הנוכחי. תיבת העברה נותרה ללא שינוי (אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח) וכך גם נעילת דיפרנציאל אחורית. טויוטה מציינת כי מערכות ההיגוי והמיתלים כויולו מחדש, יש בולמי זעזועים חדשים, מתלה (עלים) אחורי שתוכנן מחדש ותושבות מתלה שונות האמורים לסייע לשיפור משמעותי בנוחות הנסיעה. גם בקרת היציבות עברה עדכון ומסוגלת כעת לדמות את אופי הפעולה של דיפרנציאל מוגבל החלקה.