טויוטה חושפת את היאריס קרוס, גרסת פנאי על בסיס היאריס החדשה. במפתיע, למרות שהייתה מהראשונות להשתלב בקטגוריית רכבי הפנאי עם הראב4 בשנות התשעים, היא מהאחרונות להצטרף לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים שזוכה בשנים האחרונות לפופולאריות גואה. שיווק באירופה צפוי לתחילת עוד השנה וגם לישראל היא תגיע אבל ביבואנית, יוניון מוטורס, לא יודעים לומר מתי.
כבסיס משמשת פלטפורמת TNGA GA-B המשותפת כמובן ליאריס, עם בסיס גלגלים זהה (256 ס"מ) אבל מרכב ארוך ב-24 ס"מ (418 ס"מ), רחב ב-2 ס"מ (156 ס"מ) וגבוה ב-9 ס"מ (176.5 ס"מ) מהסופר-מיני, עם הבטחה למרחב מחיה משופר. תא המטען מכיל 390 ליטר, עם אפשרות לקיפול נפרד של גב כל אחד ממושבי הספסל האחורי (40:20:40), בעוד מרווח הגחון גדל ב-3 ס"מ.
בשונה מהמקובל בקטגוריה, עם שמות שונים לרכבי פנאי על בסיס סופר-מיני, בטויוטה בחרו לשמור על השם יאריס המהווה ללא ספק מקדם מכירות מצוין. עם זאת, המראה לא נותר זהה ויש חזית כוחנית יותר, מכסה מנוע גבוה יותר, חישוקי "18 ייחודיים ופסי הגנה מסיביים מפלטיק שחור סביב המרכב, לטובת מראה קרבי ואשליית גובה. כמו ביאריס הרגילה, גם כאן יש אפשרות לבחירה בצביעה וד-גונית עם גג שחור.
עיצוב הפנים כמעט זהה ליאריס, לרבות מסך מגע גדול הניצב בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית הכולל צימוד ל-Apple CarPlay, הגה שלוש צלעות בשרני ותאורה אווירה. אך לוח המחוונים שונה, ריפוד המושבים משובץ וייחודי לדגם ובקרת האקלים מפוצלת. לדברי היצרנית, הקרוס תצויד במערכות הבטיחות המתקדמת של טויוטה לרבות בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.
טויוטה תשווק את היאריס-קרוס בשלב ראשון עם יחידת הנעה היברידית העדכנית שהוצגה גם ביאריס, ומשלבת בין מנוע בנזין בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר ומנוע חשמלי עם תפוקה משולבת של 116 כ"ס. לדברי היצרנית, מדובר בדור רביעי של יחידת הנעה היברידית המאפשר שימוש מוגבר ביחידה החשמלית, עד כ-80% מזמן הנסיעה באזורים עירוניים וצפופים.
בשונה ממרבית המתחרים בקטגוריה, טויוטה תציע את היאריס-קרוס גם בגרסה כפולת הנעה, עם מנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים. היצרנית טרם הודיעה האם הקרוס יוצע גם עם מנועי הבנזין הרגילים (1.0 ו-1.5 ליטר) מהיאריס.