יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב, ג'נרל מוטורס, פורד ופיאט-קרייזלר, יחזרו לפעילות בעוד כשלושה שבועות, ביום ב' ה-18.5. זאת לאחר שנציגי הקונצרנים נועדו עם ראשי ועדי העובדים בארה"ב - כך מדווחות סוכנויות הידיעות. בכך יחזרו האמריקאים לפעילות הרכבת רכב במפעלים השונים - שחלקם הקטן משמש כיום לייצור מכשירי הנשמה - שבועות לאחר עמיתיהם באירופה, או לפחות צפויים להשלים את ההתארגנות לחזרה לפעילות בימים הקרובים. יש להזכיר כי בכל מדינות באירופה ניכרים סימני האטה בולטים במגפת הקורונה, בעוד שבארה"ב תמונת המצב עדיין עגומה במיוחד.
1 צפייה בגלריה
בפורד מייצרים בינתיים מסכות
בפורד מייצרים בינתיים מסכות
בפורד מייצרים בינתיים מסכות
באוטומטיב ניוז מציינים שאילו הדבר היה תלוי רק בהנהלות הקונצרנים, השיבה לפעילות הייתה מתבצעת כבר עתה. אלא שהגוף המונע זאת בינתיים הוא ועד העובדים החזק ורב ההשפעה, אשר מבקש ראשית לוודא כי בריאותם של חבריו אינה נתונה בסכנה ולא תפגע לאחר החזרה לפעילות.
לפי רויטרס, המתווכת בין ועדי העובדים שמבקשים לדחות ככל הניתן את השיבה לפעילות והנהלות הקונצרנים היא מושלת מישיגן, גרטשן ויטמר הדמוקרטית. עד תאריך החזרה (החלקית) לעבודה אמורים פסי הייצור לעבור התאמה לעידן הריחוק המתבקש.
לפי הוול סטריט ג'ורנל, השיחות בין ועדי העובדים ליצרניות עדיין מתנהלות וצפויות להמשיך בימים הקרובים, ומטרתן לקבוע כיצד ניתן יהיה להקטין למינימום את סכנות ההדבקה בין עובדי פסי הייצור. מישיגן, המארחת את פסי הייצור של יצרניות הרכב האמריקאיות, מתמודדת עם מספר עצום של מובטלים מאז תחילת משבר הקורונה.