בקצרה:
  • רכב חשמלי ראשון של מותג הרכב הסיני ג'ילי נחת בישראל
  • לגיאומטרי C המשפחתי 204 כ"ס וכ-400 ק"מ טווח
  • שיווק יתחיל בינואר 2022, המחיר צפוי להיות אטרקטיבי
ענקית סינית: יצרנית הרכב ג'ילי צעירה יחסית והחלה לפעול רק ב-1997, אך כיום היא מחזיקה - מלבד פעילותה הסינית הענפה - גם במותגים אירופאים וולוו, לוטוס, לצד חברת המוניות הלונדונית, ו-Lynk&Co הצעיר יחסית שמשתמש בפלטפורמות ומנועים של וולוו ומיועד לשוק האירופאי. לאחרונה עלה שמה לכותרות כאחת הפייבוריטיות לייצור המכונית העתידית של אפל. בסך הכל אחראית ג'ילי כיום לייצור שנתי של יותר מ-1.5 מיליון רכבים.
משפחתית חשמלית: הדגם הראשון שתשווק אצלנו ג'ילי והגיע לצרכי ניסוי ותקינה הוא גיאומטרי C, מכונית חשמלית שניה שג'ילי מייצרת בחטיבת החשמליות הייעודיות "גיאומטרי" שהוקמה לפני כשנתיים. הרבה זה לא אומר לאיש אך היא מבוססת על פלטפורמה קיימת - של האמגרנד GS הלא מוכרת - שהוסבה לצורך התקנת מנוע חשמלי ומצברים, ולא פלטפורמה ייעודית חשמלית מודרנית.
במידותיה היא קרובה למשפחתיות קומפקטיות. בהשוואה לטויוטה קורולה האצ'בק היא ארוכה ובעלת בסיס גלגלים גדול ב-6 ס"מ (443 ס"מ ו-270 ס"מ בהתאמה), רחבה ממנה ב-4 ס"מ (183 ס"מ) וגבוהה ב-10 ס"מ (156 ס"מ). לתא המטען נפח צנוע של 340 ליטר בלבד.
למנוע החשמלי הספק מרבי של 204 כ"ס והוא מחובר ישירות לגלגלים הקדמיים. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 7 שניות בדרך למהירות מרבית מוגבלת ל-150 קמ"ש. היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שני גדלי מצברים (מתוצרת CATL), בקיבולת 53 קוט"ש או 70 קוט"ש, המאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של כ-300 ו-450 ק"מ בהתאמה.
בשונה מה-GAC GE3 החשמלי אותו משווקת היבואנית תחת תקינה מיוחדת ומוגבלת לכמה מאות מכוניות, לגיאומטרי C תהיה תקינה אירופאית מלאה ולכן לא תהיה מוגבלת בכמות שניתן למכור כאן. ובשונה מהחשמלי של GAC היא כן תצויד במערכות בטיחות מתקדמות לרבות בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, וגם באפשרות לטעינה מהירה (120DC) באמצעות שקע CCS.
מה אנחנו חושבים: פעם אחר פעם אנחנו מזכירים כי המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית איפשר ליצרניות סיניות צעירות ובעלות יכולת ייצור מרשימה לסגור פערים בקצב מסחרר ולעיתים אף להתעלות על מותגים מערביים עם רקורד ייצור של עשרות שנים. ובהתאם, השנה נראה מספר שיא של מכוניות תוצרת סין על כבישי הארץ, עם מגוון דגמים שיגדל במהירות גם ממותגים שלא היו מוכרים עד כה.
וזה יהיה אתגר אדיר למחלקות השיווק ביבואניות השונות, שיידרשו לשכנע את הקהל הישראלי להשקיע עד 150-200 אלף שקלים ברכב עלום שם, ממדינה שעד לא מזמן נתפסה כנחותה משמעותית מבחינה מוטורית.
לג'ילי מבחינה זו יהיה (קצת) קל יותר, שכן היא מגיעה בכל זאת מפס ייצור של יצרן גדול ומבוסס בעל זרועות גלובאליות, הבעלים של מותג מוכר ובעל שם כמו וולוו ואינספור שיתופי פעולה נוספים בתחום עם יצרניות רכיבים ועוד. העובדה שתשווק כאן באופן סדיר ובתקינה אירופאית, לצד אפשרות טעינה מהירה ודאי תסייע לה.