תכנית אב להקמת מערך דרגנועים (מדרגות נעות) בחיפה הוצגה במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, והועברה להערות הציבור. התוכנית במלואה עשויה לכלול עד כ-200 מערכי דרגנוע שיחברו בין שכונות חיפה השונות, כמו-גם אזורים בעלי הפרשי גובה בתוך השכונות עצמן. הדרגנועים תוכננו לפעול באוויר הפתוח ולעמוד בפגעי מזג אוויר. עלות הפרויקט כולו צפויה לעמוד על כחצי מיליארד שקלים.
בעירייה אמרו כי המערכים נועדו להשלים את מערך התחבורה הציבורית בעיר הכולל מיניבוסים, אוטובוסים, מטרונית, כרמלית ורכבלים. השימוש בדרגנועים נבחר בשל המבנה הטופוגרפי של העיר, וצפווי להקל על המשתמשים להתנייד בעיר. כיום קיימים בחיפה גרמי מדרגות המחברים את כל חלקי העיר, בעיקר בצדה הצפוני-מזרחי בין העיר התחתית, הדר והכרמל.
המיקומים שהוצעו במסגרת התוכנית להצבת הדרגנועים נבחנו בין היתר על פי רמת השיפוע, מרחקם מתחנות תחבורה ציבורית ומידת קרבתם לאחד מהצירים המרכזיים או המוקדים השכונתיים בעיר. עלות הדרגנוע אחד (כולל פיתוח האזור) צפויה לעמוד על כמיליון שקל לדרגנוע, או 1.6 מיליון שקלים לצמד דרגנועים (עולה-יורד). העלות עשויה להשתנות גם בהתאם לפער הגבהים, אם תדרש הקמת קירות או העתקת תשתיות ועוד.
על פי התוכנית, דרגנועים יחברו בין מרכז הכרמל לשכונת הדר, בין רחוב שבתאי לוי בהדר לשכונת ואדי ניסנאס, ובין רחוב אל כיאם ומעלה השחרור - ליצירת קישור בין בנייני העירייה לקריית הממשלה. חיבור נוסף יהיה בין מתחם שוק תלפיות לרחובות החלוץ והרצל מחד, ולוואדי סאליב מאידך. בשכונת נווה שאנן יוקמו דרגנועים בין רחוב הגליל לרחוב נתיב חן.
לאחר הצגת התכנית בפני חברי מליאת הועדה המקומית היא תועלה לאתר "תובנות", לצורך קבלת תגובות והערות הציבור. לאחר קבלה ועיבוד ההערות תובא התוכנית לדיון נוסף במליאת הוועדה, לצורך קבלת החלטה בדבר אימוצה.
ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "המסר שלנו ברור - הולכי רגל חוזרים להיות במרכז. התכנית מאתרת מיקומים עירוניים לכ-200 דרגנועים בעיר, שייבחנו וייבנו בתהליך הדרגתי לצד איזורי התחדשות שונים בעיר, ומתוך מטרה לשנות את המרחב הציבורי, תוך חיזוק השימוש באמצעי תחבורה, ניידות ונגישות מתקדמים יותר".