בקצרה:
  • יונדאי i30N, מכונית ראשונה בחטיבת הביצועים של המותג, מתעדכנת
  • תציע לראשונה גם תיבת כפולת-מצמד לצד הבטחה לשיפור היכולת הדינמית
  • היבואנית לא מוסרת בינתיים מתי היא צפויה להגיע
יש או N: ה-i30N הוצגה לפני שלוש שנים ונחתה אצלנו לפני כמעט שנתיים, כדגם ראשון בחטיבת הביצועים הצעירה של יונדאי, בראשה עומד אלברט בירמן שעזב את תפקיד ראש מחלקת M בב.מ.וו. וזו רק סנונית ראשונה, שכן יונדאי צפויה להרחיב בקרוב את המשפחה עם i20N לצד גרסאות ספורטיביות לקונה והטוסון. "N" ישמש גם ככינוי לרמת גימור-אבזור ספורטיבית, בדומה ל-S, M ו-AMG ביצרניות יוקרה גרמניות.
קצת יותר כוח, וללא דוושת מצמד: אחת הבעיות הבודדות שהפריעו לקוריאנית המצוינת להמכר במספרים מחמיאים יותר, הייתה התיבה הידנית עמה שווקה. שכן גם לקוחות של מכוניות ספורטיביות מעדיפים כיום - בניגוד לעבר - העברות הילוכים אוטומטיות, ללא שימוש רגלי במצמד. ואפשרות כזו לא הציעה יונדאי, בניגוד למתחרותיה דוגמת פולקסווגן גולף GTI, קופרה לאון ואפילו רנו מגאן RS. כדי לתקן זאת לא הייתה צריכה יונדאי לחפש יותר מדי, שכן תיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד מגיעה כעת למכונית היישר מוולוסטר N שמשווקת בצפון אמריקה.
יש עוד מספר שינויים קלים. מנוע ה-2.0 ליטר המוגדש מפיק כעת 280 כ"ס ו-39.9 קג"מ, תוספת של 5 כ"ס ו-3.9 קג"מ. הביצועים יוצאים נשכרים מהמעבר לתיבה שהחליפה מוח אנושי במעבד מלאכותי. 5.9 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, 0.2 שניות פחות מהדגם היוצא. ההנעה קדמית דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.
ויש עוד כמה שינויים: הספורטיבית במשפחה עברה את אותה מתיחת פנים שהתבצעה זה מכבר ב-i30 הרגילה. בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע גדול יותר ("10.25 לעומת "8) ואופציה למושבי תמיכה משופרת בגוף עם חסכון משקל מדווח של 2.2 ק"ג. למערכות הבטיחות נוספו שמירת מרכז-נתיב (רק תיקון בעבר) והתערבות אקטיבית במעבר לשטח מת שאינו פנוי. יש גם חישוקי "19 חדשים וקלים יותר (ב-3.6 ק"ג), בלמים גדולים יותר מלפנים (360 מ"מ לעומת 345 מ"מ בדגם היוצא) ומערכות ההיגוי והמיתלים כוילו מחדש.
מה אנחנו חושבים: ה-i30N מציגה - יחד עם האחות לקונצרן קיה סטינגר - את היכולות החדשות של יונדאי-קיה הדרום קוריאני. בעבר שני מותגים שהתמקדו בדגמים עממיים אך מרחיבים כעת את מנעד הדגמים לכיוונים פחות סטנדרטיים. וההצלחה סופר-מרשימה כבר בניסיון ראשון. הדגם היוצא הציג יכולת דינמית גבוהה, יחד עם נוחות ושימושיות במעטפת מרשימה גם מבחינת איכות וגימור.
כעת, עם תוספת של אפשרות לתיבה כפולת מצמד, ה-N הקומפקטית תרחיב ללא ספק את קהל לקוחותיה שיידרש כעת לדלג רק מעל משוכה אחת - תדמית. נחיתה מקומית מהירה תאפשר לה ליהנות גם מסוג של יתרון על-פני המתחרות שעברו אף הן עדכון, חלקן אפילו חודש לחלוטין.