בזמן שהספורט המוטורי בישראל לא מצליח לקבל אישור פעילות בימי קורונה ממשרד הבריאות, שינוי חשוב יקל עליו כאשר יתחדשו המירוצים. הפדרציה הבינלאומית למכוניות, ה-FIA שמארגת את מירוצי המכוניות ברחבי העולם, מקרטינג ועד פורמולה 1, מחליפה את נציגותה הישראלית.
1 צפייה בגלריה
מכוניות מירוץ מסלול פצאל
מכוניות מירוץ מסלול פצאל
מגוון מכוניות מירוץ על מסלול פצאל
(צילום: ניר בן זקן)
במקום ממס"י שייצגה את ישראל בספורט המוטורי העולמי במשך שנים ארוכות, לצד פעילותה בשירותי דרך והנפקת רשיונות נהיגה בין לאומיים, תצייג את ישראל ההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל. ההתאחדות, שזוכה להכרה מצד משרד התרבות והספורט והרשות לנהיגה ספורטיבית, מנוהלת בשנים האחרונות בידי דמיטרי (דימה) קוזניצב.
הקשר הישיר עם ה-FIA יסייע לנהגים הישראלים להשתתף בתחרויות בינלאומיות ולקבל רישיון נהיגה ספורטיבית (מירוצים) בינלאומי, ויאפשר לקדם מירוצים בינלאומיים בארץ.
בשנים האחרונות, עם הקמת שלושה מסלולי מירוצים, בשדה תימן שליד באר שבע, בערד ובפצאל שבבקעה, התקיימו מספר ליגות מירוצים מקומיות לפי תקנות ה-FIA, אך ללא קשר למירוצים כאלה בחו"ל, וללא השתתפות של קבוצות ונהגים זרים. הקשר הישיר עם הפדרציה והשיפור במעמדה המדיני של ישראל יוכלו לסייע להבאת מירוצים מחו"ל לישראל, ולהוספת מירוצים מקומיים לסדרות המירוצים השונות של ה-FIA.