בקצרה:
  • כמו ההיילקס, גם הלנד קרוזר של טויוטה זכה למנוע חזק משמעותית
  • לצדו ישולבו גם מערכות בטיחות מתקדמות כציוד תקני (כמעט) בכל הגרסאות
  • ויש לזה מחיר: בין 315 אלף שקלים לקצר-בסיסי ו-430 אלף שקלים לסהרה
תנו לו כוח: הלנד קרוזר (מכונה 150) הנוכחי הוא דגם סופר-ותיק, הוצג לראשונה ב-2009 ומאז עבר מספר עדכונים - כולל כעת. השינוי המשמעותי בגרסה העדכנית היא תוספת כוח משמעותית לטורבו-דיזל 2.8 ליטר הוותיק, עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ, 27 כ"ס ו-5.1 קג"מ יותר מבעבר. עדיין עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית, הנעה כפולה-קבועה עם נעילת דיפרנציאל מרכזית והילוך כוח.
השיפור בביצועים - מנקודות התורפה של הרכב הגדול והכבד (והחלש מדי) - משמעותי, עם קיצוץ של כמעט 3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש (9.9 שניות), וללא ספק שיפור גם בהאצות הביניים. המנוע בגרסה האירופאית מצויד במערכת עצור-סע המאפשרת לדברי טויוטה הפחתה של 10% בצריכת הדלק. אלא שזו לא עשתה דרכה לדגם שישווק כאן.
בטיחות כמעט בכל הגרסאות: מערכת הבטיחות המתקדמת, שהוצעה בעבר רק בגרסאות "לימיטד" ו"סהרה" הבכירות (ויקרות יותר), תוצע כעת בכל הגרסאות ובמפתיע תחסר מזו המיועדת לשוק המוסדי ומכרזי מנהל הרכב הממשלתי. מפתיע, שכן דווקא כלי רכב שצפויים לנסועה גבוהה במיוחד יכולים להיעזר בסיוע בטיחותי על הכביש.
המערכת שלא תוצע בגרסה זו כוללת בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית וזיהוי תמרורים. יכולת המערכת שופרה והבלימה האוטונומית כוללת כעת זיהוי הולכי רגל (ביום ובלילה) ורוכבי אופניים (ביום), לצד בקרת שיוט אדפטיבית המתחשבת במגבלת המהירות בדרך.
שינוי נוסף כולל מסך מגע מקורי ("9) עם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, לעומת מסך בהתקנה מקומית בדגם היוצא. רשימת האבזור נותרה ללא שינוי, לרבות מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת עם יחידה נפרדת לצמד שורות המושבים האחוריות בגרסאות הארוכות, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום בגרסאות ארוכות (370 אלף שקל), ריפודי עור ואוורור במושבים הקדמיים מגרסת לקשרי (395 אלף שקל) ומעלה.
גרסת סהרה הכוללת אבזור ייעודי כוללת בנוסף מערכת מצלמות היקפיות ומערכות יחודיות כמו מוטות מייצבים אקטיביים המאפשרים צמצום זוויות הגלגול בכביש והארכת מהלך המתלה בשטח, כמו-גם נעילת דיפרנציאל אחורי.
מה אנחנו חושבים עליו: טויוטה לנד קרוזר הוא אחד מרכבי השטח האהובים. עוד לפני העדכון הנוכחי הוא הוכיח עצמו כמנצח סדרתי במבחנים השוואתיים שונים: בגרסה הקצרה את ג'יפ רנגלר, בגרסת סהרה הבכירה את ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרייל הוק. על הנייר נראה כי טויוטה טיפלה במרבית נקודות התורפה של הדגם היוצא, בתמורה להעלאת מחיר. אין לנו ספק שזה לא מה שירתיע את לקוחותיו הנאמנים, ויש המונים מהם.