• ב.מ.וו תציג לראשונה בהיסטוריה M3 סטיישן בדור הבא של הספורט-סדאן
  • תהיה סטיישן שלישית בהיסטוריה של חטיבת הביצועים
  • תשווק בישראל בהזמנה מיוחדת
וסטיישן לכל, גם לחובב ההגה: למרות שמרכב סטיישן פונקציונלי נתפס באירופה כאטרקטיבי בכמעט כל קטגוריה, חטיבת M של ב.מ.וו ייצרה עד כה רק שני דגמים כאלו - בדור השני של M5 ובדור הרביעי שלה. וזה בעיקר מפתיע שכן המתחרות הגדולות הרבה יותר אקטיביות מבחינה זו. שורשיה של חטיבת RS באודי נטועים למשל בסטיישן סופר-מהירה שיוצרה עבורה על-ידי פורשה (RS2) באמצע שנות ה-90, והמשיכה מאז להציע דגמים כאלה. לרבות ה-RS4 וה-RS6 כיום. חטיבת AMG של מרצדס מציעה את ה-C63 וה-E63 בגרסאות סטיישן סופר-חזקות ובעלות יכולת פנטסטית. בב.מ.וו כנראה פחות התלהבו.
4 צפייה בגלריה
ב.מ.וו M3 טורינג
ב.מ.וו M3 טורינג
ב.מ.וו M3 טורינג E46
עשה זאת בעצמך: למרות שב.מ.וו פחות התחברה, חובבי המותג בעולם דווקא כן, וביצעו הסבה מעין זו בעצמם, תוך שהם משתילים את מכלולי הנעה, מיתלי ובלמי M3 שיצאה לגמלאות בעקבות תאונה (תופעה לא בלתי שכיחה) במרכב של סדרה 3 סטיישן "רגילה". רחוק מהדבר האמיתי כמובן, אבל טוב יותר מנהיגה ב-316 סטיישן. זה המקום להזכיר כי ב.מ.וו כן ייצרה M3 סטיישן, אבל אחת ויחידה בשנת 2000, על בסיס סדרה 3 דאז (E46) כאב-טיפוס לבחינת אפשרות ייצור סדרתי. התגובות כנראה היו שליליות שכן היא חונה מאז באחד ממחסניה השמורים של היצרנית במינכן, אלה המשמשים לאחסון כלי רכב קלאסיים.
מה צפוי לנו הפעם: ב.מ.וו כבר חשפה פרטים טכניים על ה-M3 הבאה (מכונה G80), לקראת השקתה בחודש הבא. אפשר להניח שהסטיישן תצויד פחות-או-יותר באותם מכללי הנעה, כולל שישה צילינדרים כפול מגדשי-טורבו בשתי רמות הספק – 480 או 510 כ"ס בגרסת קומפטישן. גרסאות בסיס עם תיבת שישה הילוכים ידנית והנעה אחורית, קומפטישן עם שמונה הילוכים אוטומטית פלנטרית והנעה אחורית או כפולה-קבועה.
עם יותר אורך ומשקל, הפלטפורמה הנושאת ומרכב המכונית חייבים לעבור מספר שינויים ובעיקר חיזוקים. למשל בין בתי בולמי הזעזועים מלפנים אבל לא רק. מכיוון שהשקת הסטיישן עדיין אינה באופק, אפשר להמר שהופעתה צפויה בסוף 2021 או תחילת 2022, או אולי אף שנה מאוחר יותר במקביל למתיחת הפנים הקלה שתעבור ה-M3 הרגילה. בשלב זה אגב אפשר כבר לתכנן גם על שילוב חשמלי כלשהו למנוע.
4 צפייה בגלריה
ב.מ.וו M3
ב.מ.וו M3
ב.מ.וו M3, עדיין תחת הסוואה מניסויי נהיגה אחרונים
מה אנחנו חושבים: שילוב בין סטיישן ויכולת ספורטיבית תמיד מצא חן בעינינו, למרות שהוא טומן בחובו פשרות מתבקשות. אבל כיום, יותר מבעבר, היכולת לשחרר את כל הסוסים במכונית הספורט שלך על בסיס קבוע, בימי שבת בבוקר בכביש הנטוש הלא מאוד רחוק מביתך, הולכת וקטנה עד נעלמת. ולכן יש עוד יותר היגיון במכונית עם יכולת משפחתית לכל מטרה, שתעניק ריגוש בכמה שיותר מצבי נהיגה. אנחנו רוצים אחת.