• פולו GTI מקבלת קצת יותר כוח ותיבת הילוכים חדשה
  • יש גם שינויים קוסמטיים, תוספת אבזור ומערכות בטיחות
  • היא תגיע לישראל במחצית הראשונה של 2022
שלוש האותיות: פולקסווגן הנחשבת למייסדת קטגוריית המשפחתית ביצועים, או "הוט האץ'" כפי שהיא מכונה בלעז, איחרה להציע גרסה חמה לסופר מיני שלה. הפולו זכתה לשלושת האותיות המפורסמות GTI רק בסוף שנות התשעים, ומאז היא לא ממש הצליחה להתמודד מול היריבות הצרפתיות – פיז'ו ורנו – בקטגוריה.
היום המצב שונה בתכלית, והפולו GTI היא כיום גרסת ביצועים כמעט יחידה שנותרה בקטגוריה, שכן צמד הצרפתיות, כמו גם האחות הספרדייה סיאט, לא משווקות עוד גרסאות ביצועים לסופר מיני שלהן. המתחרות היחידות שלה כיום הן פורד פיאסטה ST ויונדאי i20N, אבל שתיהן בינתיים לא עשו עלייה.
בהשראת האחות הגדולה: מתיחת הפנים מעדכנת קלות את העיצוב בהשראת הגולף (דור 8), ובדומה לעדכון שעברה הפולו הרגילה. החרטום אגרסיבי יותר, עם פס תאורה לכל הרוחב, ופגוש שונה עם יחידות תאורת לד קטנות בקצוות במקום פנסי הערפל. גם הפנסים האחוריים שונו והכיתוב GTI מתנוסס כעת במרכז דלת תא המטען. פולקסווגן תציע הפעם גם אפשרות לחישוקים קלים גדולים יותר – "18 לעומת "17 בעבר.
בתא הנוסעים השינויים כוללים מסך מגע גדול מבעבר ("9.2 לעומת "8) ומתגי מגע עדכניים לבקרת האקלים בקונסולה המרכזית. מערכות הבטיחות הורחבו עם שמירה על נתיב לעומת תיקון בעבר, בנוסף לבלימה אוטונומית, ובקרת שיוט אדפטיבית שמוצעות כיום.
מעט חזקה יותר: הפולו תשמור על מנוע 2.0 ליטר בנזין מוגדש, כעת עם 207 כ"ס (7+ כ"ס) והוא מחובר לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד (שישה בעבר) והנעה קדמית. תוספת הכוח והתיבה החדשה מאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.5 שניות, 0.2 שניות פחות מדגם היוצא.
כבעבר היא תצוייד במיתלים קשיחים יותר מפולו רגילה המאפשרים גם הנמכת מרכב של 1.5 ס"מ ובמערכת XDS המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה באמצעות הבלמים ומסייעת כך להורדה יעילה של הכוח לאספלט.
מה אנחנו חושבים: פולו GTI היא מהאחרונות שנותרו בקטגוריה, ובינתיים היחידה שמשווקת כאן. כבעבר היא מציעה שילוב של ביצועים חמים, יחד עם שימושיות יומיומית הודות לתיבה אוטומטית שלא מוצעת במתחרות מבית פורד ויונדאי. כל זאת במחיר אטרקטיבי יחסית של 165 אלף שקל, נמוך משמעותית מהגולף GTI.
אם תצליח לשמור עליו כשתנחת כאן הגרסה העדכנית במחצית הראשונה של 2022 היא עשויה להיות פופולארית עוד יותר מקודמתה. בעיקר בגלל העובדה שעבור חובב הגה, אין כיום בשוק אלטרנטיבה אחרת במחיר שנמוך מ-200 אלף שקל.