הסתערות משקיעים על יצרניות כלי רכב חשמליים, מטסלה האמריקאית ועד REE אוטומוטיב הישראלית, מביאה לעסקת מכירה נוספת של חברה ישראלית. קבוצת משקיעים אמריקאית סיכמה בימים האחרונים על רכישת DSRaider מכפר סבא, שפיתחה ומייצרת את רכב השטח החשמלי איזיריידר, המשמש כוחות ביטחון ומטיילים. סכום העסקה: כמה עשרות מיליוני דולרים.
החברה הוקמה ב-2016, ומייצרת כלי שתכנן ארז אברמוב, ספורטאי מוטורי ומתכנן רכבי שטח, חקלאי במקצועו. אף שהכלים שלה נרכשו בידי זרועות הביטחון ומשמשים בין השאר את משמר הגבול ומד"א, הפעילות העיקרית של החברה מיועדת ליצוא, לשוק האזרחי והצבאי.
הכלי הבסיסי שלה עומד בדרישות החוק לקלנועית חשמלית, מוגבל ל-13 קמ"ש ומחירו גבוה יחסית, 36 אלף שקל. הכלי המתקדם שלה מיועד לשוק הצבאי, מסוגל לנסוע 80 ק"מ חשמליים ושקטים ואף לגרור בשטח עגלת מטען עם כושר העמסה של עד 400 ק"ג, כסיוע לכוחות לוחמים.
החברה מעסיקה כ-20 עובדים ומייצרת במפעל פלקסטרוניקס במגדל העמק. לאחר שמכרה כמה מאות כלים ב-2020, היא צפויה להגיע לקצב של כ-1,000 כלים השנה. קבוצת המשקיעים האמריקאית, בהובלת מוזי אזרזר, רכשה השנה את פעילות ההפצה של החברה בארה"ב, וכעת רוכשת את החברה עצמה.
תא"ל (מיל') מיקי בר, לשעבר ראש להק מסוקים ומפקד בסיס פלמחים בחיל האוויר, וסמנכ"ל התעשייה האווירית, ימשיך לנהל אותה. הרוכשים יממנו את הרחבת פעילות החברה ובוחנים הקמת פס ייצור שלה בארה"ב.
"ההצעה שקיבלנו תאפשר לנו להמשיך ולהתפתח, בשוק הביטחוני ובשוק האזרחי, כולל בשוק החקלאי ושוק הרכבים האוטונומיים", אמר בר ל-ynet. "גורמי צבא וביטחון בארה"ב מעדיפים לרכוש מוצרים שמיוצרים בארה"ב, וייצור שם יוכל להקל גם על מכירות למערכת הביטחון בארץ בכספי הסיוע האמריקאי.
"נפתח את הפוטנציאל של האיזיריידר לשימוש ככלי תחבורה אישי בעיר, ונעביר אותו תקינה אירופית. הכיוון בעולם הוא הקמת נתיבים נפרדים בערים לרכבים איטיים, שנוסעים במהירות של עד 45 קמ"ש, והכלי שלנו, עם היציבות שמעניקים לו ארבעה הגלגלים שלו, מתאים מאוד לשוק המתפתח הזה".