ניסאן מציגה בצפון אמריקה רוג חדש, אח תאום לאקס טרייל הבא שישווק בעוד כשנה באירופה ובישראל ויתמודד אצלנו מול סקודה קודיאק ופיז'ו 5008.
הרוג, שתמונות שלו דלפו לרשת כבר לפני חודשיים, מאמץ כצפוי מראה מודרני מקודמו. בתא הנוסעים ישולבו מעתה דיפוני עור, לוח מחוונים דיגיטאלי ("12.3) עם תצוגה משתנה, תצוגת נתונים עלית על השמשה ("10.8) ומסך מגע גדול יותר ("9 לעומת "7 כיום) עם צימוד Apple CarPlay ו-Android Auto. בורר הילוכים קטן מאפשר תא אחסון בין המושבים.
כבסיס תשמש לו פלטפורמת CMF המוכרת, עם בסיס גלגלים דומה (270.5 ס"מ) לאקס טרייל הנוכחי, אך המרכב קצר ב-4 ס"מ (465 ס"מ), נמוך ב-3 ס"מ (170 ס"מ) ורחב ב-2 ס"מ (184 ס"מ). בדומה למתחרים, גם כאן נוספו וילונות הצללה נשלפים לחלונות הצד האחוריים.
החיסרון המשמעותית הוא היעדר אפשרות לשורת מושבים שלישית ברוג, אם כי יתכן וזו תוצע באקסטרייל האירופאי. ניסאן מציינת כי מערכת הבטיחות שכוללת רדאר ומצלמה שופרה ומאפשרת טווח וזווית זיהוי מוגדלים, כך שאופי הפעולה של בקרת השיוט האדפטיבית ומערכת שמירת הנתיב אפקטיבי יותר.
בצפון אמריקה יוצב בחרטומו מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר (181 כ"ס) אליו משודכת תיבת הילוכים רציפה. ההנעה תהיה קדמית או כפולה, למעשה קדמית בבסיסה עם העברה מהירה הכוח לגלגלים האחוריים כשנדרש. לגרסה זו בורר עם חמישה מצבי נהיגה (חסכוני, רגיל, ספורט, שלג ושטח) המשנים את אופי פעולת המערכות השונות בהתאם למצב הנבחר.
הגרסה האירופאית תצויד על פי הערכות במנועי בנזין מוגדשים ויחידה היברידית-נטענת בעוד מנועי דיזל המוצעים באקס טרייל הנוכחי כנראה לא יוצעו בדגם החדש.