משטרת ישראל מציגה: אכיפה בניגוד להוראותיה שלה. סרטון תדמית ארוך ומושקע שהעלה אגף התנועה בימים האחרונים לרשתות החברתיות, מתעד אכיפת חוקי תנועה - בעיקר מהירות נסיעה - בכביש 90 בדרך לאילת. אלא שצפייה בו מעלה חשש כי לא עבר כלל את אישור הדרג הפיקוד. שכן הסרטון מציג פעילות המתבצעת בניגוד מוחלט לתקנות המשטרה עצמה.
משטרת ישראל
(קרדיט: מאתר משטרת ישראל)
בפתיחת הסרטון נראה שוטר היושב בניידת, כשהוא מכוון מכמונת לייזר לעבר מכוניות מתקרבות. לפי הסרטון, המתעד התרחשות אמיתית, קובע השוטר כי מכונית הפורשה נסעה לעברו במהירות מופרזת. מיד מניח השוטר את מכשיר האכיפה ויוצא במרדף כדי לעוצרו ולתת לו דו"ח מהירות על נהיגה ב-136 קמ"ש, בכביש בו המהירות המותרת בו היא 90 קמ"ש בלבד.
אולם באירוע שאורכו שניות בודדות הצליח השוטר להפר לא פחות משלושה כללי הבטיחות בהפעלת מכמונת המהירות, כפי שהם מופיעים במדריך ההפעלה של אגף התנועה במשטרה לממל"ז האולטרלייט.
2 צפייה בגלריה
 אוכף בתוך הצומת, בניגוד להוראות
 אוכף בתוך הצומת, בניגוד להוראות
אוכף בתוך הצומת, בניגוד להוראות
(משטרת ישראל)
ראשית, בהוראות הבטיחות נאסר על שוטר תנועה להמתין לנהגים בתוך צומת, בעוד שבסרטון מצולם השוטר חונה עם הניידת בצומת קטורה, בכניסה למכון ערבה. ההוראות מחייבות את השוטר להמתין בשולי הכביש. בנוסף, ספר ההפעלה מחייב את השוטר לראות מכוניות בטווח של 500 מטר לפחות. התנאים הטופוגרפיים באזור הצומת לא מאפשרים זאת, עקב גבעה כפי שברור מהסרטון.
יש לציין כי למרות שכביש הערבה - וכביש 90 הארוך בכלל - מוכר ככביש בעייתי מבחינה בטיחותית, שכן הוא מציע נתיב אחד בלבד לרוב אורכו, ולמרות הבטחות חוזרות שהגיעו בעקבות תאונות מחרידות אין בחלקים ארוכים שלו גדר הפרדה בין המסלולים ובכך גוברת סכנת התנגשות חזיתית, הסרטון מציג בעיקר אכיפת מהירות דווקא בקטע החדש והבטוח, 53 הק"מ בין קטורה לאילת. בקטע זה של הכביש הוא רחב, נסללו בו שני נתיבים בכל כיוון והוצבה גדר הפרדה במרכזו.
2 צפייה בגלריה
(משטרת ישראל)
בתגובה לפנייתנו נמסר מהמשטרה כי "מדובר בפעילות אכיפה נגד עבירות מסכנות חיים שנועדה להרתיע את הנהגים פורעי החוק, על מנת להגביר את הביטחון בקרב ציבור משתמשי הדרך. נדגיש כי הפעלת המכשיר למדידת מהירות בוצעה כנדרש ומיקום האכיפה אושר על-ידי הגורמים הרלוונטיים".