• לקסוס IS הוותיקה עוברת עדכון שלישי ותשווק כאן בתקינה אמריקאית
  • מנוע היברידי חסכן הוחלף בבנזין מוגדש שצורך הרבה יותר דלק
  • מחיר הבסיס של הדגם עלה ב-45 אלף שקלים - החל מ-280 אלף
בלי הייבריד: כחלק מהיותה חטיבת היוקרה של טויוטה, יתרונה של לקסוס על פני מותגים אירופאים היה מנועים היברידיים וחסכוניים בצריכה, ובמקרה של היבואנית אלו מהווים כ-80% מסך מכירות המותג כאן. אבל, ה-IS המעודכנת לא תשווק עוד באירופה ותוחלף על ידי ES300h. וכפי שדיווחנו לכם בעבר, היבואנית שבחרה להמשיך ולשווק אותה נאלצת לעשות זאת על פי תקינה ומפרט אמריקאי. המשמעות: מנוע בנזין מוגדש במקום היברידי ומחיר כניסה גבוה בעשרות אלפי שקלים.
יותר ביצועים, יותר דלק: מנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר מפיק 241 כ"ס, אלה 18 כ"ס יותר מה-IS300h היוצאת. הוא מחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית (במקום רציפה בהיברידי) וההנעה אחורית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 7.3 שניות, 1.1 שניות פחות מהגרסה ההיברידית בדרך למהירות מרבית של 230 קמ"ש (10+ קמ"ש). התשלום יגיע בתחנת הדלק שכן הצריכה הממוצעת גבוהה בעשרות אחוזים: 10.6 ק"מ לליטר לעומת 16.4 ק"מ לליטר בגרסה ההיברידית.
לקסוס טוענת כי ביצעה מספר שינויים במערכת המיתלים במסגרת מתיחת הפנים. בין היתר שימוש באלומיניום לזרועות המתלה, קפיצים ומוטות מייצבים שונים מאפשרים הפחתה של המשקל הבלתי מוקפץ, וגם מפסקי הסרנים הורחבו. ה-IS תשווק כאן בגרסת F-ספורט, עם מיתלים קשיחים יותר הנתמכים בולמים זעזועים אדפטיביים, אבל ללא דיפרנציאל מוגבל החלקה וחישוקי "19 של BBS קלים ב-1.8 ק"ג שמוצעים רק עם מנוע V6 שלא יעשה עליה.
מה עוד שונה: מתיחת הפנים שמתחילה כעת שיווק מקומי היא השנייה במספר שעובר הדור הנוכחי והשלישי בשושלת הדגם מאז הוצג לראשונה ב-2013. השינויים העיצוביים מסתכמים בעיקר בחרטום עם סבכת שעון חול ענקית ובאחוריים עם יחידות תאורה מתוכה לכל רוחב דלת תא המטען.
בתא הנוסעים יש כעת מסך מגע ("10.3) במקום מסך התצוגה הארכאי בדגם היוצא ("7), עם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. עם זאת, לקסוס משמרת (עדיין) את משטח המגע המיושן והשנוי במחלוקת שממוקם מאחורי בורר ההילוכים. רשימת האבזור כוללת ריפודי עור, כיוון חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים, מפתח חכם, מנופי שליטה ידנית בהילוכים מההגה, חלון שמש וחישוקי "19 קלים.
לדברי היצרנית, למערכת הבטיחות יכולת זיהוי משופרת של רוכבי אופניים והולכי רגל גם בתנאי תאורה ירודים. רשימת המערכות נותרה ללא שינוי וכוללת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: לקסוס IS סבלה אצלנו מהערכת חסר, למרות שבעולם היוקרה היא נהנתה מיחס מצוין של מכונית-לשקל. וכדי לקבל מושג עד כמה היא מוצלחת, צריך להציץ במחיריה כמשומשת, לעומת מתחרותיה הגרמניות למשל. היא לא הייתה ספורטיבית או מרווחת במיוחד, לא נוצצת או מאובזרת יותר. אבל היא הייתה רכב יוקרה משובח במחיר צנוע, עם צריכת דלק פנטסטית לגודלה בדגם היוצא. פחות או יותר מתאימה לקו המאפיין את לקסוס במשך השנים, של כנות מוטורית והקפדה על איכות הסביבה.
הדגם החדש שמגיע מארה"ב זונח לפחות אחד משני ערכים אלה, ומותיר אותו לדגמים אחרים של המותג. שכן צריכת הדלק של ה-IS היוצאת טובה מעשרות אחוזים מזו הנכנסת. מה בנוגע ליחס מכונית לשקל? גם הוא נפגם, עם עליית מחיר חדה לדגם הכניסה. כדי לקזז את שני אלה, היא חייבת להיות הרבה יותר טובה על הכביש ואת זה נגלה בקרוב.