בקצרה:
  • קיה תציג תוך שבועות את ה-EV6, דגם כל חשמלי חדש
  • מבוסס על פלטפורמה זהה של איוניק 5 שנחשף כבר
  • בדומה לאח לקונצרן, גם הוא יגיע ארצה עוד השנה
מותג הרכב קיה, הזרוע הקטנה במעט של קונצרן הרכב הדרום קוריאני יונדאי, חושפת היום (ג') צללית ומעט פרטי מרכב מדגם כל-חשמלי חדש אותו היא מתעתדת להציג באופן מלא בשבועות הקרובים. בדומה לאיוניק 5, גם ה-EV6 יגיע ארצה עם תכניות יבואן לרבעון השלישי או הרביעי של השנה הנוכחית. תג המחיר עדיין אינו ידוע.
התכנית הגדולה: הדגם החדש לגביו ממעטת היצרנית לחשוף פרטים, הוא חלק מ"תכנית S" של קיה עליה דיווחנו לפני מספר חודשים, במסגרתה יוצג דגם חשמלי חדש בכל שנה עד 2027, ובסך הכל שבעה דגמים עד אז במקביל להגדלת היצע הדגמים ההיברידיים-נטענים.
ה-EV6 הוא ראשון ברשימה, וגם דגם בכורה שיהיה מבוסס על פלטפורמה ייעודית - אותה אחת המשמשת גם את איוניק 5 - ואשר מכונה בקונצרן E-GMP, ר"ת של Electric Global Modular Platform ובעברית: "פלטפורמה חשמלית גלובאלית-מודולארית".
המהלך של הקונצרן, במסגרתו תשמש פלטפורמה אחת למספר גדול ככה האפשר של דגמים, מתאים להתפתחות הגלובאלית בתעשיית הרכב, במסגרתה יצרנים מנסים בכל דרך אפשרית לקצץ בעלויות פיתוח ולהשתמש עד כמה שניתן ברכיבים דומים-זהים למגוון גדול ככל האפשר של דגמים שונים - לא רק בתחום החשמלי אלא בכלל - הנבדלים בעיקר במראה החיצוני.
כיוון חדש נוסף המוצג ב-EV6 מתייחס לאסטרטגיית שמות הדגמים החשמליים במותג, אשר צפויה להפגין "פשטות ועקביות" במטרה להתאים לכמה שיותר אזורי שיווק. באופן טבעי, שמות הדגמים החשמליים יחלו באותיות EV המציינות Electric Vehicle (רכב חשמלי), במטרה להבהיר לצרכן כי מדובר ברכב כול-חשמלי, ולא רק כזה שניזון (גם) מחשמל דוגמת רכב היברידי-נטען. המספר יציין את מיקום הרכב במשפחת הדגמים בהתאם לגודל וכנגזרת מכך, לקטגוריה אליה הוא שייך.
מה אנחנו חושבים: נדמה שנהירת תעשיית הרכב לחשמל רק מואצת עם כל יום שחולף. יצרניות מצהירות האחת אחרי האחרת על שינוי דרסטי במסגרתו ייצרו רק רכב חשמלי. אם זו יגואר שמציבה את היעד ל-2025, או פולקסווגן שמבטיחה להגיע ל-70% רכב חשמלי ב-2030, ואינספור אחרות. החשמל In, כל השאר פחות חשוב.
ומבחינה זו, המהלך של קיה (ויונדאי) לא יכול היה להגיע מוקדם מספיק. פולקסווגן, עם ייצור של כ-10 מיליון כלי רכב מדי שנה, עומדת לשטוף את התעשייה עם מגוון עצום של דגמים בשנה-שנתיים הקרובות במדי כל מותגיה. מספר בלתי נתפס של יצרניות סיניות נוהר לעולם המערבי עם מגוון עצום של דגמים חשמליים ומחירים אטרקטביים, כולם מדברים כמובן על טסלה החשמלית, על תשתית חשמלית, על כל דבר שנראה כמו שקע.
וכל יום שעובר בלי להתמודד על עוגת המכירה הגדלה בקצב מפלצתי הוא יום מבוזבז. קיה החליטה להפסיק לבזבז וטוב שכך.