בקצרה:
  • סובארו XV ישווק באירופה בדגם עדכני, רק עם מנוע היברידי
  • שינויים קלים גם למראה ולצד כיול שונה למיתלים
  • עדיין לא ברור מתי ואם בכלל ינחת בישראל
חיזוק חשמלי: כמעט ארבע שנים לאחר שהוצג דור השלישי ל-XV, עובר הדגם ה"אירופי" מתיחת פנים, יותר מחצי שנה לאחר השקת XV מעודכן בצפון אמריקה, שם הוא מכונה "קרוסטרק". בעוד בצפון אמריקה ישווק ה-XV עם מנועי בנזין, כולל יחידת 2.5 ליטר שתהיה החזקה בהיצע, באירופה הוא יוצע עם מנוע 2.0 ליטר בנזין (150 כ"ס) עם תמיכה היברידית קלה בדמות מנוע חשמלי (16 כ"ס) המותקן בתיבת ההילוכים הרציפה ומסייע ליחידת הבנזין.
החיזוק החשמלי אמור לאפשר לסובארו לצמצם את ממוצע הפליטה הגבוה שלה באירופה, וכך להימנע מקנסות על זיהום אוויר. עוד לא ברור האם גרסה זו תוצע גם כאן ומיבואנית המותג לא נמסרה תגובה עד פרסום הכתבה.
2 צפייה בגלריה
סובארו XV
סובארו XV
סובארו XV קרוסטרק האמריקאי
מה עוד חדש: בסובארו אומרים כי המיתלים כוילו מחדש במטרה לשפר את יכולת הספיגה, בעוד בורר מצבי הנהיגה לכביש מציע תגובת מצערת מידית יותר במצב ספורט ובורר השטח כולל כעת שני מצבים.
מבחינה עיצובית, השינויים צנועים ומתמקדים בחזית (פגוש, סבכה ויחידות תאורה) וחישוקי "18 עדכניים. תמונות של תא הנוסעים טרם פורסמו, אבל בסובארו אומרים כי הוא יצויד במצלמת נסיעה לפנים עם זווית של 180 מעלות, בנוסף לזו האחורית.
מה אנחנו חושבים: ה-XV הוא רכב פנאי יחודי בקטגוריה. הוא אינו מרווח במיוחד, ביצועיו אינם משתווים לעילית ותא הנוסעים וסביבת הנהג מיושנים יחסית למקובל כיום בקטגוריה התחרותית. אך בניגוד אליהם יש לו מערכת הנעה כפולה-קבועה שמעניקה לו יכולת שטח מסוימת, טובה מזו של משפחתיות אחרות. מנוע חסכוני ואולי חזק יותר, יחד עם שדרוג מערכות מתבקש, עשויים להפוך אותו לאטרקטיבי עוד יותר.