חצי שנה לאחר שנחנך בידי שרת התחבורה מירי רגב, נסגר בימים האחרונים בפני רוכבי אופניים שביל ייעודי מושקע בין מחלף משה דיין ומחלף קוממיות בבת ים, שנועד להיות חלק מרכזי ברשת אוטוסטרדות האופניים אופנידן עליה הכריז השר ישראל כץ לפני שנים ארוכות ואשר הקמתה נתקלה בקשיים ונדחתה פעם אחר פעם.
1 צפייה בגלריה
כך נראה היום שביל האופניים המושקע בפרויקט אופנידן, לאחר ההריסה
כך נראה היום שביל האופניים המושקע בפרויקט אופנידן, לאחר ההריסה
כך נראה היום שביל האופניים המושקע בפרויקט אופנידן, לאחר ההריסה
(אודי עציון)
(וכך נראתה אוטוסטרדת האופניים לפני מספר חודשים)
ב-15 בספטמבר 2020, כאשר גזרה השרה את הסרט לצד בכירים בעיריית ראשון לציון ובחברת נתיבי איילון, הבטיחה כי: "אוטוסטרדת האופניים היא עוד אפשרות עבור הציבור הרחב לוותר על הרכב הפרטי ועדיין ליהנות מחוויית נסיעה נעימה, ירוקה ומשופרת. זוהי בשורה לתושבי ראשון לציון והסביבה שיוכלו לנסוע כבר עכשיו לנסוע ברציפות ובבטיחות ליעדים מרכזיים באזור, וכך לסייע לבעיית הפקקים וגם להפחית את זיהום האוויר".
אולם רוכבים שביקשו לרכוב על השביל המושקע בימים האחרונים הופתעו לראות שהוא חסום בגדרות שהציבה חברת נת"ע, המבצעת במקום עבודות שתוכננו מראש לקראת בניית הקו הירוק של הרכבת הקלה במרכז. בנוסף, ממקטע בן מאות מטרים מתוך 1.5 הקילומטרים שבין שני המחלפים 'גולחה' רצועת האספלט ברוחב של 3.5 מטרים שנסללה והוא יהיה סגור כולו לרכיבה לפחות עד סוף 2021.
לפי הערכות, עלות העבודה הכפולה היא כמיליון שקלים. רוכבים שירצו בינתיים לרכב מרשל"צ לתל אביב ולעקוף את הפקקים שחזרו, יאלצו לעשות זאת בדרכים ארוכות יותר, וברכיבה מסוכנת לצד מכוניות ואוטובוסים.
ממשרד התחבורה נמסר כי "קטע הדרך שנסגר מהווה חלק קטן מתוך פרוייקט האופנידן בין ראשון לציון והוא נסלל באופן מדולל מלכתחילה, בהתאם לתוכנית שנקבעה ובאופן שיאפשר להכשירו מחדש עם סיום העבודות של נת״ע. מדובר במהלך מתוכנן בין חברות נתיבי איילון ונת״ע לבין משרד התחבורה. עם סיום העבודות בעוד מספר חודשים יוחזר המצב לקדמותו. יצויין כי זהו הליך מקובל בפרוייקטים מסוג זה והוא מהווה חלק משלביות הביצוע הנדרשת להקמת הקו הירוק של הרק״ל במטרופולין תל אביב".
יש לציין כי במשרד התחבורה טוענים גם כי במקום נסלל מעקף לשביל לטובת הרוכבים, אולם מביקור במקום עולה כי אין מעקף שכזה ובכל מקרה, אין הפניה למעקף.