יצרניות רכבי השטח המפורסמות בעולם, ג'יפ האמריקאית ולנד רובר הבריטית, מעוניינות בנתח שוק בו לא התמודדו בעבר, ואשר נשלט כיום בידי סוזוקי ג'ימני החדש. זאת בעקבות הפופולריות הגבוה לה זוכה רכב השטח היפני בעולם, לרבות בשוק האירופאי השמרני. בתגובה לכך, יציגו ג'יפ ולנד רובר בקרוב גרסאות קומפקטיות וזולות משמעותית לרנגלר ולדיפנדר העדכניים, שהתייקרו משמעותית בגרסאותיהם העדכניות.
מרקו פיגוצי, מנהל החטיבה האירופאית של ג'יפ, אמר ל"אוטו אקספרס" הבריטי כי "הדגם החדש יציע יכולת שטח כמו שמצפים מג'יפ, אבל ניתן יהיה לעשות בו שימוש יומיומי". עוד אמר כי האורך הכללי יעמוד על כארבעה מטרים, כ-35 ס"מ יותר מהג'ימני הצפוף, בעיקר לנוסעים מאחור. ההשקה הרשמית צפויה רק ל-2022.
3 צפייה בגלריה
ג'יפ רנגלר
ג'יפ רנגלר
(צילום: ניר בן זקן)
לאחר האיחוד הצפוי עם פיז'ו-סיטרואן, ג'יפ עשויה לעשות שימוש בפלטפורמות העדכניות של הקונצרן הצרפתי, עם שילוב של יחידות הנעה כפולה זולות יותר אותן תפתח, במטרה לאפשר יכולת שטח ראויה מחד ולשמור על מחיר נמוך מאידך. זאת בדומה לצ'ירוקי המבוסס על פלטפורמת אלפא ג'וליה (מרכב אחוד ומיתלים נפרדים מלפנים ומאחור), אך מצויד בגרסת טרייל-הוק בעלת הנעה כפולה עם הילוך כוח, המאפשרת יכולת עבירות גבוהה.
לנד רובר צפויה להקדים את ג'יפ ולהציג כבר ב-2021 גרסת בסיס לדיפנדר, עם יעד מחיר של 25 אלף פאונד (כ-117 אלף שקלים), זולה בעשרות אחוזים ממחיר גרסת 90 (מרכב קצר שלוש דלתות) הבסיסית בהיצע הנוכחי. "אוטוקאר" הבריטי פרסם כי הדגם המכונה במסדרונות החברה L860, עשוי להתבסס על פלטפורמה המשותפת לאיווק ולדיסקברי ספורט, לאחר עדכונים והתאמות נדרשות. המשמעות של שימוש בפלטפורמה זו הכוללת מנוע רוחבי והנעה קדמית בבסיסה, היא יכולת שטח מוגבלת בהיעדר אפשרות להתקנת הילוך כוח.
ניתן לשער שלנד רובר תשמר מוטיבים עיצוביים של הדיפנדר מושך העין, אבל תא הנוסעים צפוי להיות פשוט יותר במטרה לשמור על תג-מחיר נמוך יחסית. היצע המנועים יכלול שלושה צילינדרים 1.5 ליטר טורבו-בנזין, כמו-גם גרסאות היברידיות קלות והיברידיות נטענות. מלבד פוטנציאל המכירות של הדגם עצמו, השקתו תאפשר ללנד רובר להפחית את ממוצע זיהום האוויר של כלל דגמי החברה, בהתאם לתקנות האיחוד האירופי.