אחרי עיכוב של שנתיים, משרד התחבורה מתניע מחדש מהלך שנועד לעודד שימוש בכלי רכב עוקפי פקקים. היום (ב') הוכרז על שימוע לקבלת מידע, לקראת מתן אישור מכירה בישראל של אופניים וקטנועים חשמליים מוגבלי מהירות ל-45 קמ"ש. זאת לצד כלים המוגבלים למהירות של 25 קמ"ש שמשווקים כיום. בנוסף נערך המשרד למתן אישור לנהגים לרכוב על קטנועים תלת-גלגליים גם ללא רישיון רכיבה.
לפי משרד התחבורה, המהלך מבוסס על עבודת צוות בראשות סמנכ"ל בכיר לתנועה, אבנר פלור, וזוכה לתמיכת השרה מירי רגב, המבקשת לקדם את השימוש בכלים אלה כאחד הצעדים להתמודדות עם ההחמרה בפקקים מאז סיום הסגר השלישי, והביקורת הציבורית נגד המשרד על כך שלא נערך כראוי.
יש להזכיר כי מאז אסר המשרד על רכיבה בקורקינטים ואופניים חשמליים על מדרכות העיר, נדרשים הרוכבים לרכוב בשבילי אופניים או על הכביש, שם יש פער מהירות גדול בינם לשאר התנועה המנועית. פער זה נחשב לסכנה בטיחותית ומוכר כאחראי לתאונות דרכים רבות ומכל סוג. במשרד אומרים כי כלים מהירים יותר יעניקו לרוכבים ביטחון רב יותר בכביש, לצד יכולתם לכסות מרחקים גדולים יותר.
ברוב מדינות אירופה, ב-27 מבין 29 מהן, מתיר החוק גם למחזיקי רישיון נהיגה לרכוב על כלים חשמליים מהירים ללא רישיון מיוחד לרכב דו-גלגלי, אלא רק תוך דרישה לגיל ו-או ותק מסוים - המשתנה ממדינה למדינה - בנהיגת רכב.
בישראל המליץ הדרג המקצועי בתחילה לאשר את הרכיבה על הכלים עם רישיון מקביל לקטנוע 50 סמ"ק וביטוח מוזל, אך כעת תיבחן האפשרות להתיר גם לנהגים עם ותק של שנים בודדות לרכוב עליהם ללא צורך ברישיון נוסף. מהלך שייקל גם על הפעלת מיזמי השכרת קטנועים חשמליים קלים, שיוכלו לשרת את המבקרים במטרופולינים הגדולים ברכבת, ולעודד נהגים נוספים להשאיר את הרכב הפרטי בבית
קטנועים תלת-גלגליים בטוחים משמעותית מדו-גלגליים, שכן העובדה שהם מצוידים בשני גלגלים מקדימה מגדילה את היציבות ומקטינה את האפשרות להחליק, בעיקר על כביש עם רמת אחיזה נמוכה - מהבעיות היותר נפוצות בתנועה עירונית.
אישור השימוש בכלים האלה בהתאם לתקינה באירופה משתלב גם עם המדיניות שמוביל עופר מלכה, מנכ"ל משרד החבורה, להשוואת התקינה בארץ לתקינה האירופית, כדי להקל על ייבוא כלים מחו"ל ולהימנע מדרישה לשינויים ישראליים יחודיים המייקרים ומסבכים את הייבוא. השימוע אמור להימשך עד 23 במאי, ואז יתקבלו ההחלטות על הנוסח הסופי של התקנות.