לידיעת היחידה לאבטחת אישים: אודי חושפת גרסה ממוגנת ירי ל-A8 החדשה, פרי פיתוח של חטיבת סקיוריטי ביצרנית. תג המחיר עומד על 2.6 מיליון שקלים באירופה לפני מיסים ותוספות ייעודיות - פי 3.5 ממחיר גרסת הבסיס לאחר מיסוי.
כמו בעבר, גם כאן הבסיס שייך ל-A8 בגרסת L מוארכת, עם תוספת 13 ס"מ לבסיס הגלגלים הענק ממילא (313 ס"מ) ולאורך הכללי (530 ס"מ) בהשוואה לגרסה הרגילה. המיגון הפעם יהיה מחומרים מרוכבים בתקן VR9, הגבוה ביותר לרכב אזרחי שמאפשר הגנה כנגד כדורים חודרי שריון. השמשות עצמן הן בתקן גבוה עוד יותר (VR10), ומסוגלות להתמודד גם עם ירי צלפים בתחמושת ייעודית.
המשקל העצמי עומד על לא פחות מארבעה טון בהתאם למפרט המערכות הנלוות, כפליים מ-A8 רגילה. יחידת ההנעה זהה לזו במרטום ה-S8, מנוע V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר עם 571 כ"ס. אלה 64 כ"ס יותר ממנוע W12 בנפח 6.0 ליטר ב-A8 הממוגנת היוצאת. עם הנעה כפולה-קבועה עומד הזינוק ל-100 קמ"ש על 6.3 שניות והמהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש מרביים. המנוע העדכני נקי משמעותית מקודמו, נקודה חשובה בכלי רכב מסוג זה המיודעים להמתין זמן ממושך בחניון סגור עם מנוע פועל.
עוד בארסנל הזיווד: מערכת כיבוי אש המתיזה חומר מדכא בעירה בתא המנוע, מיכל הדלק, תחתית המרכב ובתי הגלגלים. יש מערכת חירום לאספקת חמצן בתא הנוסעים ומערכת פירוטכנית המשחררת במהירות את צירי הדלתות לטובת מילוט מהיר. צמיגי אל-תקר של מישלין מאפשרים נהיגה במהירות של עד 80 קמ"ש למרחק של כ-80 ק"מ גם אם הם נתקלו לפני כן במחסום דוקרנים. מערכת כריזה חיצונית חוברת כאן למערך מיקרופונים המאפשרים לנהג ולמאבטח האזנה לסביבה החיצונית.