בקצרה:
  • גם פורד תציע גרסה חשמלית לרכב המסחרי הגדול והוותיק עם טווח של 350 ק"מ
  • ההספק המרבי של המנוע מעמיד אותו בקלות כחזק בקטגוריה
  • צפוי להגיע גם לישראל לקראת סוף שנת 2021
נקי מזיהום: אב הטיפוס לטרנזיט החשמלי הוצג לפני כשנה וחצי באירוע השקת דגמים ויחידות הנעה עתידיות של פורד כך שאם בכלל, הגעתו התעכבה מעט. ויש לו מספר נתונים מאוד מרשימים. למשל מנוע חשמלי שמפיק 269 כ"ס, והופך אותו בכך (בקלות) לחזק במיוחד, עכם הספק כפול ממתחרים ישירים כמו מרצדס ספרינטר, פולקסווגן קראפטר, פיאט דוקאטו או רנו מאסטר החשמליים. ליחידת ההנעה יש אגב מצב "חיסכון" לנסיעה כאשר הרכב ריק ממטען, ובכך לצמצם את צריכת החשמל ב-8% עד 10%.
מצברי 67 קוט"ש מאפשרים לדברי היצרנית טווח נסיעה של 350 ק"מ בין טעינות, שוב נתון כפול מהמתחרים המסבירים את הטווח המוגבל בייעוד עירוני בעיקרו. הטרנזיט מציע אגב אפשרות לטעינה מהירה (115DC), עם מילוי סוללה מ-15% ל-80% בכחצי שעה.
רב שימושי: כמקובל במשפחת טרנזיט לאורך ההיסטוריה, גם החשמלי יוצע במספר גרסאות עצום - 25 מהן הנבדלות באורך המרכב, גובה הגג ועוד. כושר העמסה עומד על בין 1.6 לכמעט 2 טון בהתאם לגרסה. פורד מתגאה גם באפשרות לנצל את מצברי הרכב לטובת הפעלת כלים שונים באתרי בניה למשל, עם שקעי חשמל בדומה לאלה שהוצגו ב-F150 ההיברידי ובהספק של 2.3 KW.
עוד פרטים ראויים לציון: מסך מגע ענק ("12) המציג בין היתר מידע ממערכת מצלמות היקפיות לסיוע בתמרון באזורים צפופים. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב ושטח מת.
מה אנחנו חושבים: מסחריות חשמליות להובלת סחורות או אנשים לא עשו (בינתיים) דרכן לישראל למרות יתרונותיהן הסביבתיים. לטענת היבואניות השונות, בגלל טווח נסיעה מוגבל. פורד טרנזיט פותר את הבעיה, ומאפשר שימוש יומיומי משוחרר מטעינה. מבחינה זו הטרנזיט שימושי משמעותית ממתחריו, עוד לפני השימוש בו כמקור כוח. השאלה המרכזית היא כמובן כמה הוא יעלה. על מנת שכלים אלו אכן יצליחו תידרש המדינה להעניק תמריצים לחברות שיפעילו אותם, אחרת הם ימשיכו לעשות שימוש במנועי סולר מזהמים. מישהו בחברות ההסעה השיתופיות דוגמת באבל שומע?