רכב השטח הממוגן של פלסן סאסא, הסטורם ריידר, חזר השבוע למפעל החברה בקיבוץ סאסא שבגליל העליון לאחר שהשלים אלפי קילומטרים של ניסויי נהיגה באזורים שונים בעולם אודותיהם לא ניתן לפרט. כן אפשר לספר שהוא נבחן בתנאי שטח שונים ומגוונים בטווח טמפרטורות בין מינוס 40 לפלוס 50 מעלות צלזיוס. כאשר נחת בארץ, עקב חשש מחשיפה אפשרית לנגיף הקורונה, הוכנס הרכב לתהליך חיטוי על מנת להמשיך את ניסויי הנהיגה כאן בארץ, במטרה לסיים את תהליך הבדיקה והבחינה לפני תחילת הייצור הסדרתי בסוף השנה.
ניסויי הנהיגה בארץ יתבצעו כעת על-ידי נהג בודד ורכב חילוץ-מלווה. פס הייצור עצמו, אשר הוגדר 'מפעל חיוני', עובד' כעת בשתי משמרות במקום אחת במטרה שלא לצופף יותר מעשרה עובדים בחלל העבודה בזמן שהעובדים מצוידים בכפפות ומסכות הגנה. ארוחת הצהריים המשותפת בוטלה.
הסטורם ריידר בו נהגנו לפני כשנה הוא רכב שטח "ממוגן טקטי" ראשון של פלסן, מהחברות הישראליות הגדולות והמצליחות בתחום הייצור והייצוא הביטחוני. הוא בעל יכולת למגוון רחב של ייעודים, לטענת החברה יכולת גבוהה מכל מוצר דומה בתעשייה: לפי היצרנית, רמת המיגון גבוהה כשל נגמ"ש קרבי לרבות עמידות בפני מיקוש כבד, עבירות גבוהה בכל תוואי שטח, יכולת דינמית גבוהה בכביש וכושר נשיאה של עד 10 לוחמים על ציודם.
קפסולת המיגון הייחודית שעיצבה פלסן משמשת כשלדה אחודה כאשר אליה מחוברים מכלולי הנעה ומיתלים - בניגוד לשלדת סולם מבית פורד ששימשה דגמי ממוגנים קודמים. המבנה הייחודי אמור לאפשר רמת מיגון גבוהה גם כנגד מיקוש כבד תודות למרווח גחון נדיב (42 ס"מ) ומרכז כובד נמוך יחסית.
על מהלך המתלה הקצר יחסית מחפות נעילות דיפרנציאל אחוריות וקדמיות ועל הקשר לקרקע אחראים צמיגי מישלין X-פורס - גדולים ב-30% מאלה של רנגלר רוביקון - מסוג אל תקר (ראן-פלאט) המולבשים על חישוקים עם מנגנון נעילה למניעת פריקת צמיג עקב לחץ אוויר נמוך. יש כמובן מערכת ניפוח עצמית עם אפשרות מעבר למצבים קבועים מראש (באב הטיפוס אלה "אספלט", "כורכר", "חול") לרבות איזון בשינוי טמפרטורה או אפילו ניתוב כל לחץ המשאבה לצמיג עם תקר על מנת לאפשר המשך תנועה.
יחידת ההנעה מגיעה מהטנדרים הגדולים של פורד, V8 טורבו-דיזל בנפח 6.7 ליטר עם 330 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. עד כאן אספקה ישירה ממדפי הקונצרן האמריקאי. המשך שרשרת ההנעה יוצר במיוחד עבור הכלי כמו תיבת העברה עם דיפרנציאל מרכזי, המאפשר הנעה כפולה-קבועה לטובת נהיגה בכביש חלק והילוך כוח הניתן לשילוב תוך השארת הדיפרנציאל המרכזי לצורך נסיעה בשיפועי סמטאות צרות ותלולות. מערכת הינעים סופיים (שני גלגלי שיניים בין הצירייה למרכז הגלגל) מאפשרת יחס העברה נמוך יותר, הורדת עומס ממערכת ההינע ומיקום גבוה יותר את כל שרשרת ההנעה.