• תמונות ניסאן נבארה המעודכן מאוד מרשימות. אגרסיבי, מודרני, מבטיח
  • לצד אבזור משופר וכושר העמסה גבוה יותר, מנוע ותיבת הילוכים ללא שינוי
  • נחיתה מתוכננת בישראל לפי היבואנית "קרסו" - באמצע השנה ההבאה
בגדול: הנבארה הראשון, כמו ניסאן ווינר שקדם לו, מצאו עצמם בתפקיד משני בלבד בקטגוריה שנשלטת כבר שנים ארוכות בידי מיצובישי, טויוטה ואיסוזו. כך גם במקרה של הנבארה הנוכחי שנחת כאן לפני שלוש שנים. זאת למרות שהוא היחיד מהקבוצה שמשווק בכל יבשות הגלובוס באותה תצורה (באמריקה תחת השם "פרונטיר"), עם חמישה פסי ייצור שונים ברחבי העולם: ספרד (ממנו הוא מגיע אלינו), מקסיקו, ארגנטינה, תאילנד וסין.
מה חדש: לעין בולט חרטום שונה והרבה יותר אגרסיבי מבעבר. נוספה גם גרסת PRO-4X שנראית קרבית עוד יותר עם חישוקי "17 מושחרים, צמיגי שטח קרביים, פסי גגון מסיביים, קשת מקורית ועוד. בתא הנוסעים יש הגה שונה, צג נתונים גדול יותר בלוח המחוונים ("7) ומסך מגע עדכני ("8) עם מצלמות היקפיות, אותן אנחנו מקווים שהיצרן יציע כאן במקום הפתרון הזול של מסך-בהתקנה-מקומית. מערכות הבטיחות יכללו מעתה גם התרעה על סטייה מנתיב ושטחים מתים, בנוסף לבלימה אוטונומית שמוצעת בדגם הנוכחי.
ניסאן מבטיחה הפחתת רעשי רוח ודרך הודות לתוספת חומרי בידוד. בסעיף הדינמי ניסאן מציינת מערכת היגוי שונה שאמורה לשפר את יכולת התמרון. המתלה האחורי - ייחודי בקטגוריה (סרן חי נתמך קפיצי סליל) - חוזק על-מנת לשפר את כושר העמסה עד ל-1.2 טון בהתאם לגרסה. מערכת בקרת היציבות כיולה מחדש וכוללת סיוע בנסיעה עם נגרר.
מה נשאר: מנוע ללא שינוי, דיזל כפול מגדשים בנפח 2.3 ליטר עם 190 כ"ס. כך גם תיבת שבעה הילוכים אוטומטית ותיבת העברה עם הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח והילוך כוח. אלה מאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-10.8 שניות, עשירית שניה יותר מטויוטה היילקס העדכני.
מה אנחנו חושבים: הטנדר של ניסאן בגרסה הנוכחית מציע יתרונות משמעותיים בתחום נוחות הנסיעה, הודות למתלה אחורי שונה מהמקובל. בכך הוא אידיאלי עבור מי שמשתמש בו לעיתים קרובות לצרכים משפחתיים. היינו שמחים לו ניסאן הייתה מוסיפה קצת יותר רכיבים לגרסת PRO-4X ולא מסתפקת בקוסמטיקה בלבד. בשורה התחתונה, כדי לבדוק האם השינויים יסייעו לו לגבור על המתחרים ניאלץ להציבו אותו למבחן השוואתי מול היילקס עדכני ואיסוזו דימקס החדש שצפוי לנחות כאן בקרוב. וזה יקרה.