מותג מיני של ב.מ.וו יחזור לשווק בצפון אמריקה גם תיבה ידנית המוצעת באירופה, אך נעדרה מאולמות תצוגה בארה"ב. "הנאה מנהיגה היא הסיבה הראשונה בגללה לקוחות בוחרים לרכוש מיני, ועבור רבים מהם תיבה ידנית נדרשת לשם כך" אמר פטריק מקנה, מנהל המוצר בחטיבה האמריקאית של מיני.

מיני תציע תיבת שישה הילוכים ידנית במקום שבעה הילוכים כפולת-מצמד עד כה, בדגמי קופר (שלושה צילינדרים, 1.5 ליטר, 136 כ"ס) וקופר S (ארבעה צילינדרים 2.0 ליטר, 192 כ"ס) בכל גרסאות המרכב (שלוש דלתות, חמש דלתות וקבריולה). ב=JCW הספורטיבית (231 כ"ס) תוצע התיבה הידנית רק במרכב שלוש דלתות, לצד תיבה אוטומטית עם שמונה יחסים.
נהוג לחשוב שתיבות ידניות מציעות ביצועים טובים יותר אך כיום, עם היצע תיבות אוטומטיות כפולות-מצמד, זה אינו המצב. המעבר לתיבת ידנית מביא במקרה הטוב לירידה זניחה של כ-20 ק"ג במשקל העצמי, אבל הביצועים זהים במקרה של הקופר (8 שניות ל-100 קמ"ש ו-210 קמ"ש מרביים), בעוד הקופר S הידנית דווקא איטית בעשירית שניה בזינוק הקלאסי (6.8 שניות) בהשוואה לגרסה עם התיבה כפולת מצמד. ב-JCW הידנית הפער גדול מעט יותר והיא תזנק ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות, 0.2 שניות לאט יותר מהאוטומטית.