בקצרה:
  • לקסוס LC נחתה בישראל גם בגרסת גג נפתח
  • אם חשוב לכם, אז הגג נפתח ב-15 שניות, נסגר ב-16
  • המחיר: 920 אלף שקל, 100 אלף יותר מהקופה
גג נפתח בשיא החורף: שנתיים לאחר שנחשפה כקונספט ושנה לאחר הצגת גרסת הייצור, הקבריולה הגדולה והיקרה של לקסוס נוחתת בישראל ותתמודד כאן מול ב.מ.וו 840 למשל, בעלת תג-מחיר דומה. גג הבד נפתח ב-15 שניות ונסגר ב-16 שניות, וניתן לבצע את התהליך - כי אחרי הכל, זה ממש חשוב כנראה - במהירות של עד 50 קמ"ש.
היצרנית מסבירה כי הבחירה במנגנון זה מאפשרת לשמור על עליה צנועה יחסית במשקל העצמי (כ-100 ק"ג) בהשוואה ל-LC500 קופה, קילוגרמים שמנוצלים לחיזוק המרכב שאינו נהנה כאן מגג וקורות התומכות בו שנושאות בעומס. נפח תא המטען הצטמצם ב-48 ליטר (149 ליטר).
השמינייה: הקבריולה מצוידת באותו מנוע V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר עם 464 כ"ס, תיבת עשרה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5 שניות, 0.3 שניות יותר מהקופה, בדרך למהירות מרבית זהה של 270 קמ"ש. במפתיע ובשונה מהקופה, היא אינה מצוידת בדיפרנציאל מוגבל החלקה שעשוי להתגלות כחיוני במקרה של נהיגה מהירה עם מכונית הנעה אחורית חזקה. גם היגוי אקטיבי המסייע לגלגלים האחוריים אינו בתפריט בעוד שבורר מצבי הנהיגה נטול אפשרות להתאמה אישית כפי שיש בקופה.
הקבריולה מקבלת את אותם שינויים מכאניים מהעדכון שעברה לאחרונה הקופה הוותיקה. אלה כוללים שימוש בחלקי אלומיניום לזרועות המתלה, ופלדה שונה לקפיצי הסליל המאפשרים הפחתת המשקל הבלתי מוקפץ ב-10 ק"ג, עם כיול שונה האמור לשפר את נוחות הנסיעה. גם מערכת ההיגוי ובקרת היציבות כוילו מחדש, ומערכת הבלימה שודרגה הודות לרפידות גדולות ועמידות יותר.
מה עוד צריך לדעת עליה: לנוחות הנהג והנוסע יש מגן רוח ייעודי נשלף וממערכת חימום לצוואר עם פתחים בגב המושבים הקדמיים. רשימת האבזור זהה לקופה לרבות ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית עם חימום וקירור, מפתח חכם וחישוקי "21 קלים. נציין כי יש מצלמת פשוטה לנסיעה לאחור בשונה ממערכות היקפיות כמקובל. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.
מה אנחנו חושבים: לקסוס LC היא מכונית נישה, כזו שאמורה בעיקר להיות הדוגמנית היפה באולם התצוגה לטובת תדמית המותג שנתפס בעיקר כיעיל, אבל פחות נחשק מהמתחרים האירופאים. ובזה אין ספק שהיא תצליח, פשוט כי היא נראית כמו מיליון דולר.
אנחנו גם אוהבים את ההתעקשות של היצרנית לשמר את מנוע V8 האטמוספרי מול מתחרים עם מנועים מוגדשים קטנים ונעדרי אופי. חבל שלקסוס בחרה לוותר על רכיבים מכאניים שאפשרו לקופה יכולות דינמיות גבוהות מאוד, אולי כי הם חושבים שקבריולה מיועדת בעיקר לפוזה ברחובות תל אביב, פחות לטיול נהיגה בכבישי רמת הגולן או מכתש רמון.