הבלגן במשרד הרישוי נמשך: אחרי הקושי בהזמנת תורים טלפוניים או פרונטליים במשרד הרישוי בתקופת הקורונה שעורר זעם ציבורי, גם כעת ולאחר שהמשק חזר כמעט במלואו לתפקוד, הקשיים נמשכים ורבים הזקוקים לסיוע נותרים ללא מענה.
1 צפייה בגלריה
משרד הרישוי ברחובות בצל הקורונה
משרד הרישוי ברחובות בצל הקורונה
משרד הרישוי ברחובות בצל הקורונה
(צילום: רועי עידן)
איתן כספי ניסה לקבוע תור למשרד הרישוי כדי למכור את רכבו לפירוק, הליך שמתאפשר בהגעה לסניף משרד הרישוי בלבד, אלא שבאפליקציה אין לדבריו אפשרות לקבוע תור. "מתקשרים אליהם והם לא עונים אלא רק מציעים לחזור אליך תוך יום, ולא חוזרים. אני נכנס לאתר ואין תאריכים לקביעת תור. אתה עובר את כל התהליך הארוך באפליקציה ואין כלום. זה שירות בסיסי במדינה וזה מעצבן. משרד הרישוי אף פעם לא היה ידוע ביעילות שלו, אבל זה כבר תת-רמה. זו פשוט דרך ללא מוצא", הוא אומר ל-ynet.
הקשיבו לשיחה עם המוקדנית של משרד הרישוי - "יש תור אחד באשקלון"
גם אורן נתקל בבעיה דומה. "אני מנסה כבר כמה ימים לקבוע מועד לשירות במשרד רישוי במרכז ואי אפשר. באפליקציית myvisit שאליה מפנה משרד התחבורה אין בכלל מועדים זמינים, בשום מועד, בשום חודש. המענה הטלפוני מפנה מיד להשארת מספר טלפון 'בגלל עומס'. זה בלתי נסבל. אני מבין ששרת התחבורה מירי רגב הייתה מאוד עמוסה עם טקס המשואות, אבל אולי עכשיו כשזה מאחורינו, כדאי להתפנות לטפל בשירות המזעזע במשרדה".
למערכת ynet הגיעו תלונות נוספות רבות על תפקוד המשרד. כך למשל כתבה שושי: "האתר שלהם מושבת ואם יש צורך בפנייה מקוונת, גם האפשרות הזאת חסומה שבועות רבים. אני מנסה להסדיר עניין פעוט עבור בני השוהה בחו"ל ואין עם מי לדבר. אכן חוסר אונים. פניתי לכבוד השרה וגם משם לא קיבלתי שום מענה. תפקוד של עולם שלישי, למרבה הצער".
בתשובה לפניית ynet אמרו במשרד התחבורה כי לטענות אין בסיס. אז בדקנו בעצמנו.
ראשית בדקנו באפליציה שאליה מפנה המשרד ואכן, כפי שטענו איתן ואורן, לא הצלחנו למצוא אף תור פנוי בכל רחבי הארץ. במוקד משרד התחבורה שאליו פנינו לאחר מכן, לא הופתעו לשמוע זאת: "כנס מחר ב-7 בבוקר ותנסה לקבוע תור בעצמך, כי כרגע אין לנו תורים", אמרה לנו המוקדנית. לדבריה, "כרגע היומן מלא וכל יום מחדשים את התורים מהתחלה. בכלל, בכל הארץ אין לי תורים חוץ מאשקלון וירושלים".
התעקשנו ושאלנו: "אם לא היו (תורים) בימים האחרונים, למה שמחר יהיו?". התשובה הייתה שבבוקר היה תור אחד ברמת גן ואחד בפתח תקווה ב-7 בבוקר. "למה זה ככה?", הקשינו. תשובתה של המוקדנית: "אני לא יודעת לענות לך. גם אנחנו לא מקבלים תשובה. אין לי מושג, זו בעיה בכל הארץ. אם אתה רוצה אני יכולה לקבוע לך באשקלון".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "מדובר בטענות שאין להן כל בסיס שכן ניתן לקבוע תורים בכל יום לקבלת שירות במשרדי הרישוי באפליקציה או באמצעות האינטרנט וכל פונה המשאיר הודעה במענה הטלפוני מקבל מענה מהיר... למרות שמשרדי הרישוי היו סגורים כתוצאה מהנחיות משרד הבריאות הצליח המשרד להעניק שירות לכ-300 אלף פניות מדי חודש, באמצעות המענה הקולי והשירותים הדיגיטליים. עם החזרה לשגרה, משרדי הרישוי בכל רחבי הארץ חוזרים לקבלת קהל פרונטלית ובהנחיית השרה רגב תוגבר כוח האדם של נותני השירות במשרדי הרישוי, במטרה לאפשר טיפול במספר גדול יותר של פונים".