בקצרה:
  • מספר המכוניות החשמליות גדל ומורי הנהיגה מתבקשים להתאים עצמם
  • ילמדו על מערכות אך גם על תגובות שונות של כלי רכב כאלה ללחיצה על הדוושה
  • כעת הגיע הזמן שיתחילו ללמד גם על מערכות בטיחות
1 צפייה בגלריה
מורי הנהיגה יסבירו - כך נוהגים ברכב חשמלי
מורי הנהיגה יסבירו - כך נוהגים ברכב חשמלי
מורי הנהיגה יסבירו - כך נוהגים ברכב חשמלי
לקראת הגידול הצפוי בשנים הקרובות במכירת מכונית חשמליות בישראל, מתיר משרד התחבורה למורי הנהיגה לרכוש רכב חשמלי כרכב לימוד. במקביל הורה המשרד למורים, במסמך שעליו חתום שחר פרטוק, ראש אגף פיקוח ובקרה במשרד הרישוי, להקדיש זמן בשיעורי הנהיגה ללימוד אודות הרכב החשמלי, גם במקרה שהמורה אינו מחזיק רכב כזה.
לפי תוכנית הלימודים יסבירו מורי הנהיגה לתלמידים על ההבדלים בין רכב היברידי, רכב היברידי-נטען ("פלאג אין") ורכב חשמלי מלא. המורים יידרשו להסביר לתלמידים על שיטות ההנעה השונות ולהסביר להם כיצד והיכן אפשר לטעון רכב עם סוללה (היברידי-נטען או חשמלי-מלא) וכיצד פועלות המערכות שלו.
תוכנית הלימודים תכלול מעתה הסברים על אופי הנהיגה השונה במעט שיוצרת זמינות הכוח המיידית ברכב חשמלי, בו כוח מנוע מירבי מגיע באופן מיידי מהמנוע החשמלי, אשר משפיע על זינוק מהיר יותר בנסיעה לפנים, אך גם בעת נסיעה לאחור.
המורים ידגישו לתלמידים גם את הצורך בכיבוי בטוח של הרכב באמצעות לחיצה על כפתור כיבוי המנוע, שכן בניגוד לרכב עם מנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל), רכב חשמלי אינו נשמע כלל בעמידה, ובכך עלול הנהג לשכוח לבצע את הפעולה.
ההוראה נכנסה לתוקף ב-1 בינואר ועד סוף אפריל חייבים המנהלים המקצועיים של בתי הספר לנהיגה לוודא שכל המורים מכירים את תוכנית הלימודים החדשה ושולטים בתכניה.
מה אנחנו חושבים: רוב הישראלים פגשו עד היום מכונית חשמלית רק כשהחליפו סוללות לצעצוע בשלט רחוק. לכן חשובה היוזמה של משרד התחבורה להעביר לכל נהג חדש ידע בסיסי לגבי עולם הרכב החשמלי ויש לברך על כך. אבל.
תוכנית לימודי הנהיגה חייבת להתעדכן ברציפות והגיע הזמן לכלול בה גם הדרכה לגבי מערכות בטיחות אקטיבית, לא רק בהקשר של מכוניות חשמליות. הידע שעימו עולה נהג חדש לכביש יקבע לא רק את אופי הנהיגה שלו, אלא יכול להשפיע גם על ההעדפות שלו בבחירת המכוניות, החדשות והמשומשות, שירכוש בחייו. ותפקידו של המורה להסביר לתלמיד שבלימת חירום אוטונומית חשובה מפנסי לד, שהתרעה על רכב בשטח מת קריטית יותר מסאנרוף, ושבקרת שיוט אדפטיבית היא עדיין רק כלי עזר, ולא נהג אוטונומי שיכול לאפשר לו להוריד בנהיגה את העיניים לסמארטפון.