כשבועיים לאחר שפרסמנו תמונות ראשונות שדלפו לרשת, מציגה קיה את הפיקנטו המעודכנת באופן רשמי בשוק הבית בדרום קוריאה, תחת השם 'מורנינג'. המיני הקטנה שמחזיקה בתואר "הנמכרת ביותר בקטגוריה" מאז נחתה כאן לפני שמונה שנים, צפויה להגיע לישראל בגרסתה המעודכנת רק בעוד כשנה, במחצית הראשונה של 2021.
השינויים לעומת הפיקנטו הנוכחית שסובלת כבר זמן מה מהתיישנות מול מתחרותיה הוותיקות אך מעודכנות כוללים פגושים שונים בשני הקצוות, חרטום שונה לגמרי וחישוקים שונים. בסך הכל, מראה הפיקנטו הופך אגרסיבי יותר, פגושים אגרסיבי יותר, לרבות פתחי אוורור מודגשים מלפנים, פנסי ערפל דומיננטים, מסיט אוויר מאחור וצמד מפלטים מדומים. גם תא הנוסעים הוותיק עבר עדכון מקיף וכולל כעת צג נתונים צבעוני וגדול מבעבר בלוח המחוונים, מסך מגע גדול יותר ("8 לעומת "7 כיום) עם גרפיקה עדכנית ואפשרות לגווני המרכב במקומות שונים בתא.
4 צפייה בגלריה
קיה פיקנטו
קיה פיקנטו
קיה פיקנטו
יחידת ההנעה העיקרית אצלנו תהיה זהה לזו בה מצוידת יונדאי i10 העדכנית. וזה אומר מנוע בנזין חדש יחסית בנפח 1.2 ליטר עם ארבעה צילינדרים, הכולל מערכות מתקדמות שנועדו להפוך אותו יעיל במיוחד וחסכוני. כמו ביונדאי, גם בקיה הוא ישודך לתיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית, תמהיל שבעבר לפחות עשה לא מעט צרות למשווקים בשוק המקומי, במקום ארבעה הילוכים אוטומטית "רגילה".
גם אבזור הבטיחות שודרג ומלבד בלימה אוטונומית המוצעת גם כיום, יש גם מערכת תיקון סטייה מנתיב והתראת שטח מת ועירנות נהג. עוד לא ברור מה יכלול המפרט של הגרסאות הישראליות.
אם להסתמך על נתוני יונדאי, צפויה פגיעה מסוימת בביצועים עם יחידת ההנעה החדשה, אך צריכת דלק - ופליטת המזהמים כתוצאה מכך - שופרה משמעותית. נתוני ביצועים רשמיים טרם פורסמו.