עולם הרכב שותק לחלוטין בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. תחילה בסין שם מרוכזת תעשיית הרכב באזור ווהאן, בהמשך במדינות אחרות במזרח ולאחר מכן באירופה. תחילה באיטליה וספרד ולאחר מכן בכל היבשת, כשהתעשייה האמריקאית ממהרת אף היא לסגור שערים. הסיבות לסגירה הכלל עולמית מרוכזות כמובן סביב הניסיון למנוע את התפשטות הנגיף ותקנות חירום בכל מדינה.
2 צפייה בגלריה
 חוזרים בהדרגה לייצור, עם מסיכות, כפפות ומרחק גדול בין העובדים
 חוזרים בהדרגה לייצור, עם מסיכות, כפפות ומרחק גדול בין העובדים
חוזרים בהדרגה לייצור, עם מסיכות, כפפות ומרחק גדול בין העובדים
(פולקסווגן)
אך הפגיעה האנושה בשרשרת האספקה (שהחלה בסין ויפן) והשבתת משק גלובלית שהותירה את הציבור בבתים, "סייעו" ליצרניות לקבל את ההחלטה יוצאת הדופן. כעת הן חוזרות לפעילות. תחילה בהדרגה ולא בכל מקום, אך תוך שבועות ספורים תוחזר פעילות פסי ייצור מלאה. צריך עם זאת לזכור כי גם בפעילות מלאה, הגבלות בריאותיות עדיין קיימות ולכן לא ניתן יהיה לחזור לקצב ייצור של טרום-עידן הקורונה בעתיד הנאה לעין. אוטומטיב ניוז מעדכן על זמני הפתיחה עליהם הכריזו היצרניות (כתבה מעודכנת ל-25.4):
אסטון מרטין: פס הייצור של מותג הרכב בבריטניה יחזור לפעילות ב-27.4
ב.מ.וו: ב-27.4 תפתח היצרנית הבווארית את מפעלי ייצור המנועים שנסגרו, ואילו ב-4.5 ייפתח בברלין פס ייצור האופנמועים של המותג והסיכויים טובים שגם המפעל בספרטנבורג שבארה"ב שם מייצרת ב.מ.וו דגמי X למשל. רק ב-11.5 צפוי גם פס הייצור הראשי בדינגולפינג, אך אין לכך עדיין אישור רשמי. המפעל צפויים להפתח את פסי הייצור המרכזיים במינכן, דינגולפינג ולייפציג שבגרמניה.
בנטלי-בוגאטי: מותג הפאר הבריטי צפוי לחזור לפעילות בפס הייצור שבקרואו, אנגליה, רק ב-11.5, כשלושה שבועות לאחר מועד פתיחתו הצפוי. מותג הספורט-יוקרה הצרפתי לא משחרר עדיין מידע באשר לחידוש הייצור במולסהיים, צרפת, למרות שעבר בדיוק חודש מאז שסגר את שעריו לאחרונה.
הונדה: בניגוד למרבית המותגים, בהונדה בוחרים שלא לנקוב בתאריך מדויק לפתיחה מחודשת של פס הייצור בסווינדון, באנגליה, ומסבירים כי התאריך ייקבע בהתאם להנחיות הממשלה, אך גם קצב הדרישה לרכב ופעילות רשת ההפצה והאספקה.
וולוו: פסי הייצור של מותג הרכב השוודי-סיני בטורסלנד, שוודיה וגנט, בלגיה, כמו-גם מפעל ייצור המנועים בסקובדה, שוודיה, חזרו לפעילות בתחילת השבוע. פס ייצור חלקי המרכב באולפסטרום, שוודיה, שב לפעילות מוגבלת. בעוד ארבעת המפעלים לייצור מכוניות וולוו בסין שבו לפעילות כבר בסוף חודש מרס, פס הייצור בדרום קרולינה שבארה"ב, ישוב לפעילות ב-11.5.
טויוטה: היום (ג', ה-21.4) חודשה פעילות פס הייצור של המותג היפני בוולנסיין, צרפת, ומחר (22.4) צפויה להתחדש הפעילות בפסי הייצור שבפולין. פסי ייצור נוספים באנגליה וטורקיה לא יחדשו פעילות עד ה-4.5. באותו תאריך צפויה להתחדש גם פעילות הייצור המשותפת עם קונצרן PSA.
יגואר-לנד רובר: מותגי היוקרה הבריטים (בבעלות הודית) אמורים היו להפעיל מחדש את פסי הייצור באנגליה השבוע, אך החליטו לבסוף לדחות את פתיחת פסי הייצור בכמעט חודש ימים, ל-18.5. בתאריך זה אמורים להפתח המפעלים האירופאים כולל פס הייצור בעיר ניטרה שבסלובקיה ממנו ירד הדיפנדר החדש ולפחות אחד המפעלים בבריטניה.
יונדאי: פס הייצור בנוסוביצ'ה שבצ'כיה חזר לפעילות לפני כשבוע ימים (14.4).
מאזדה: היצרנית היפנית חזרה לפעילות חלקית אך תסגור - בהתאם להוראות משרד הבריאות היפני - ב-27.4 שוב את כל פסי הייצור עד ה-11.5, ואז תפעיל אותם שוב באופן הדרגתי.
מיני: פס הייצור של המותג באוקספורד, ,בריטניה אמור היה להפתח ב-4.5 אך כעת נראה שהתאריך יוסט ל-18.5 כמו פסי הייצור האחרים של המותג בגרמניה ודרום אפריקה. . . . לפס הייצור ההולנדי (נדקאר) אין עדיין תאריך פתיחה
מרצדס: פס ייצור המנועים החל לפעול השבוע (אתמול, 20.4) במטרה לייצר מלאי נחוץ לקראת פתיחת פעילות פס ההרכבה המלא של מכוניות המותג בסינדלפינגן וברמן שבגרמניה, בעוד כשבוע מהיום (28.4). פס הייצור בעיר קקמט בהונגריה יחזור לפעילות מחר (ד', ה-22.4). פס ייצור בוולמט שבפינלנד, שם מורכב רכב הפנאי GLC, יחזור לפעילות ב-5.5.
ניסאן: המותג היפני ישוב לפעילות מלאה בפס הייצור שבסנדרלנד, אנגליה, בתחילת השבוע הבא (27.4), אך פס הייצור הגדול והחשוב בברצלונה, ספרד, יישאר סגור עד הודעה חדשה.
סוזוקי: פעילות הייצור באסטרגום, הונגריה, צפויה להתחדש - עם משמרת יומית אחת בלבד - בתחילת השבוע הבא - 27.4
פולקסווגן-סקודה-סיאט-אודי: קונצרן הרכב הגדול בעולם שב לפעילות מוגבלת. אודי חזרה כבר (14.4) לייצור מנועים בגיור, הונגריה, ולהרכבת רכב (20.2) בנקרסאולם, גרמניה ובריסל, בלגיה. פס הייצור העיקרי של המותג באינגולשטאד, גרמניה, ישוב לפעילות מלאה בתחילת השבוע הבא (27.4). סקודה תחזור לילות בצ'כיה ב-27.4, ובאותו יום צפויה גם סיאט לשוב לפעילות בספרד. כבר אתמול הוחזר לפעילות פס הייצור הרב-מותגי של הקונצרן בברטיסלבה, סלובקיה, ומחרתיים (23.4) ישוב לפעילות פס ייצור הרכב החשמלי בצוויקאו, גרמניה. שאר פסי הייצור ברחבי העולם יחזרו לפעילות לקראת סוף חודש אפריל ותחילת מאי.
פורד: תאריך היעד לחזרה לפעילות של פסי הייצור הפזורים בכל אירופה הוא ה-4.5, אך יתכן שבפורד יחליטו לדחות לתאריך מאוחר יותר.
פורשה: מותג מכוניות הספורט הגרמני צפוי לחזור לפעילות בצופנהאוזן ולייפציג, גרמניה, ב-27.4.
פיאט: מפעלי ההרכבה האיטלקים יישארו סגורים לפי הוראת הסגר במדינה עד ה-4.5. פס הייצור בטיצ'י, פולין, עשוי להפתח ב-24.4, בעוד שפס הייצור בטופש, טורקיה, יישאר סגור עד ה-4.5.
פיז'ו-סיטרואן-DS-אופל: קונצרן PSA הצרפתי על שלל מותגיו הכין תכנית מסודרת ל"חזרה הדרגתית לפעילות בטוחה". בהתאם, כל פסי הייצור של המותגים הצרפתים ברחבי אירופה, כמו גם אלה של אופל בגרמניה ופולין לצד אלה של ווקסהול באנגליה, לא ייפתחו בינתיים. פס הייצור בטרנווה שבסלובקיה, צפוי להפתח ב-26.4.
פרארי: יצרנית מכוניות הספורט שהייתה ראשונה בתעשיית הרכב לסגור את שעריה, תחדש פעילות בפסי הייצור במראנלו ומודנה שבאיטליה ב-3.5 למרות שתכננה לחזור לפעילות מוקדם יותר, בהתאמה לסגר שהוארך באיטליה.
קיה: הראשונה ביצרניות הרכב הגדולות ששבה לפעילות פס-ייצור מלאה בסלובקיה, כבר בתחילת החודש (6.4)
רולס רויס: חידוש הפעילות במפעל בגודווד מתוכנן ל-5.4.
רנו-דאצי'ה: בדומה לקונצרן PSA המתחרה, גם רנו סגרה את כל פסי הייצור בצרפת "עד הודעה חדשה". פעילות פס הייצור של המותג הצרפתי בפורטוגל מתנהלת כסדרה, פסי הייצור של הקונצרן ברוסיה שבו בהדרגה לפעילות לפני כשבוע (13.4) ואילו זה של המותג העממי דאצ'יה שברומניה, חוזר היום לפעילות מוגבלת ומלאה ב-4.5.
פורסם לראשונה: 14:55, 21.04.20