יצרנית הרכב הסינית GAC המיובאת על-ידי אוריון מבית יוניון מוטורס (יבואנית טויוטה), מתחילה לשווק בישראל את ה-GE3, רכב חשמלי ראשון ובסיסי בארסנל החברה. מחירו יעמוד על 139 אלף שקלים, דומה למחירה של טויוטה קורולה היברידית למשל. עם זאת, המחיר כולל התקנת עמדת טעינה ביתית וטיפולי רכב לתקופה של שלוש שנים או עד 45 אלף ק"מ, המוקדם מהשניים. כמו-כן מבטיחה היבואנית טרייד-אין עתידי במחיר מחירון לאחר שלוש שנים או השבת הרכב לאחר ניסיון של חצי שנה וזיכוי - בהפחתת עלות התקנת העמדה (4,500 שקלים) ושימוש חודשי (2,700 שקלים) , ובתמורה לקבל זיכוי של 118,300 שקלים לרכישת רכב מתוצרת טויוטה או לקסוס.
מבחינת מימדים מתמקם ה-GE3 בחלק העליון של קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, לצד מיצובישי ASX, סוזוקי קרוסאובר והונדה HR-V, עם אורך של 433.7 ס"מ, רוחב של 182.5 ס"מ, 164 ס"מ לגובה ובסיס גלגלים 256 ס"מ. נתונים אלה מציבים אותו כמתחרה ישיר ל-MG ZS החשמלי-סיני, המיובא ארצה על-ידי לובינסקי.
המנוע החשמלי מייצר 177 כ"ס ו-29.5 קג"מ. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות והמהירות המירבית עומדת על 156 קמ"ש. הסוללה, בקיבולת של 55 קוט"ש, מספקת טווח נסיעה רשמי של 309 ק"מ על-פי תקן WLTP - אך אינה תומכת בעמדת טעינה מהירה.
רשימת האבזור, בגרסה היחידה שתוצע, כוללת בין היתר חישוקי "18 קלים, תאורת לד, מראות צד מתקפלות חשמלית, חלון שמש, מושבי עור עם חימום וכוונון חשמלי למושב הנהג, מערכת מולטימדיה עם מסך "8, טעינה אלחוטית לסלולארי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים עם פתחים לאחור ומצלמת 360 מעלות.
יש להדגיש כי מערכות בטיחות אקטיביות אינן קיימות, ורוכשי הרכב יאלצו להסתפק במערכת התרעה מקומית. ביבואנית מבטיחים כי לקראת סוף השנה יצטרף עוד דגם לאולם התצוגה, ובמהלך 2021 יגיעו שנים נוספים.
הכותב חבר מערכת iCar