פולקסווגן פתחה הבוקר (ב') את שערי מפעל הרכב הגדול באירופה שממוקם בוולפסבורג, גרמניה. זאת לאחר מספר שבועות בהם היה סגור עקב מגפת הקורונה. יצרנית הרכב הגדולה בעולם מחזירה את פסי הייצור לפעילות חלקית בדומה לרבים בעולם הרכב. לעדכון על מועדי חזרה לפעילות של המותגים השונים, לחצו כאן.
המשמרת הראשונה - כ-8,000 עובדים - מאז סגירת שערי המפעל במרכז העולמי של פולקסווגן, החלה לעבוד היום ב-06:30 ולייצר מכוניות מדגם גולף. בשלב זה תהיה משמרת אחת במהלך היום והקצב הצפוי יהיה נמוך משמעותית מהמקובל במפעל, עם תפוקה יומית של כ-10-15% מהקצב הרגיל. לדברי היצרנית, ביום ד' הקרוב יצטרפו לגולף גם פסי הייצור של הטיגואן והטוראן, כמו-גם סיאט טראקו. מעבר ליום עבודה רב-משמרות צפוי רק בשבוע הבא, יחד עם האצת הפעילות.
בסך הכל צפויה פולקסווגן לייצר כ-1,400 מכוניות בלבד במהלך השבוע הנוכחי, מספר זעום ביחס ליכולתה. בשבוע הבא יגדל המספר ל-6,000 כלי רכב בשבוע - עדיין רק 40% מפוטנציאל הייצור של המפעל הענק. יש להזכיר כי פסי הייצור הראשונים שחזרו לפעילות הם אלה האחראים לרכב החשמלי של היצרנית בצוויקאו, גרמניה וברטיסלבה, סלובקיה. גם שאר פסי הייצור ברחבי העולם צפויים לחזור לפעילות בימים הקרובים.
בהתאם להנחיות, הפעילות סביב פסי הייצור תהיה שונה משמעותית מזו של עידן הטרום-קורונה. לצד בדיקות חום מקדימות ומעבר לבגדי עבודה כבר בבית כדי למנוע התקהלות בחדרי ההלבשה במפעל, סומנו עבור העובדים פסי הפרדה של 1.5 מטרים לפחות במטרה לשמור על ריחוק. עוד הוחלט כי לאחר סיום משמרת יחוטאו כל כלי העבודה בהם נעשה שימוש.
כדי לקבל מושג על היקף הפעילות של המפעל בוולפסבורג, מזכירה פולקסווגן כי 2,600 ספקים מ-71 מדינות משנעים מדי יום כ-21 אלף חלקי רכב שונים ב-2,000 משאיות ו-100 קרונות רכבת. מדי יום עוזבים את וולפסבורג בדרכם לסוכנויות ברחבי העולם 180 קרונות רכבת דו-קומתיים ו-185 מוביליות רכב.