בקצרה:
  • לקסוס NX יבוסס שוב על טויוטה ראב4
  • יהיה ראשון בחטיבת היוקרה עם מנוע היברידי-נטען
  • צפוי להגיע ארצה בתחילת השנה
טייק 2: זהו דור שני ל-NX, רב המכר של לקסוס שזכה להצלחה אדירה כשהוצג לראשונה ב-2014 כאלטרנטיבה להגמוניה אירופאית בקטגוריה, והוא הדגם הנמכר ביותר של המותג באירופה ובישראל. והחדשה המרכזית: מעתה הוא ישווק גם בגרסה היברידית-נטענת המכונה +NX450h, דומה לזו בה מצויד טויוטה ראב4 PHEV.
עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר ומנוע חשמלי המחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה. מנוע חשמלי נוסף מחובר ישירות לגלגלים האחוריים ומאפשר בכך הנעה כפולה עם 306 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש בקצת יותר מ-6 שניות. מצברי 18.1 קוט"ש יקנו לו טווח נסיעה רשמי נקי מזיהום של 63 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש.
לצידו תוצע גם גרסה היברידית רגילה (NX350h) עם אותה יחידת הנעה מוכרת ה-NX היוצא, אבל הספק גבוה יותר (242 כ"ס, 42+) המאפשר קיצוץ של 1.5 שניות בנתון הזינוק ל-100 קמ"ש (7.7 שניות). לקסוס תציע גם מנועי בנזין ללא סיוע חשמלי (2.5 ליטר אטמוספרי עם 199 כ"ס, ו-2.4 ליטר מוגדש עם 279 כ"ס), המיועדים בעיקר לשווקי צפון אמריקה רוסיה ומזרח אירופה, ולכן הם לא יעשו עליה.
עדיין על בסיס ראב4: כמו קודמו שהתבסס על ראב4 (דור 4 הקודם), ה-NX החדש משתמש באותה פלטפורמה ומכלולי הנעה של רכב הפנאי של טויוטה. בסיס גלגלים זהה (269 ס"מ) לראב4 הנוכחי, וארוך ב-3 ס"מ מ-NX היוצא עם פוטנציאל לשיפור במרחב ליושבים מאחור.
הפלטפורמה העדכנית (GA-K) של טויוטה אמורה להביא גם לשיפור משמעותי ביכולות הדינמיות. היא קשיחה יותר, עם מרכב כובד מונמך לפי לקסוס (בשני ס"מ), מיתלים שתוכננו מחדש עם מפסקי סרנים רחבים יותר (ב-3 ס"מ מלפנים ו-6 ס"מ מאחור) ושימוש באלומיניום (מכסה מנוע וכנפיים קדמיות).
עיצוב הדגם החדש כבר נחשף בתמונות שדלפו לרשת בתחילת השנה, והוא שואב השראה מה-UX הקטן, עם יחידות תאורה צרות מלפנים ואחוריות לכל רוחב דלת תא המטען ואפשרות לחישוקי "20 ענקיים. בסביבת הנהג יש מסך מגע ענק ("14) ללא צג המגע המסורבל, לוח מחוונים דיגיטלי המוכר של היצרנית וצנוע יחסית ("7) ותצוגת נתונים עלית ("10). היכולת של מערכות בטיחות מוכרות שופרו לרבות בלימה האוטונומית (גם לתנועה חוצה), סיוע בהיגוי לתמרון חירום והתרעה על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי.
מה אנחנו חושבים: ל-NX החדש שינחת כאן בתחילת השנה לא צפויים חיים קלים. לקסוס אמנם השקיעה משמעותית בעיצוב ובכיול מערכות שונות על מנת לייצר בידול משמעותי בינו לבין רכב הפנאי של טויוטה המהווה לו בסיס, אבל. מותג היוקרה מציב אותו מול מתחרים מצוינים ומבוססים היטב כמו אודי Q5, וולוו XC60, ב.מ.וו X3 וגם ג'נסיס GV70 שנראה מבטיח. היתרון המשמעותי והייחודי ממנו נהנה בעבר, הנעה היברידית חסכונית, נעלם. יהיה מעניין.