בקצרה:
  • גם פורשה 911 מקבל גרסת ביניים בדמות ה-GTS
  • עם מערכות מיתלים ובלמים משודרגות וקצת יותר כוח
  • המחיר 1.175 מיליון שקל, 150 אלף שקל יותר מקררה S
היררכיה משפחתית: פורשה 911 משווקת בכמות יוצאת דופן - שלא לומר מבלבלת - של גרסאות, יותר מכל מכונית ספורט אחרת. כעת גם ב-GTS, האמורה לגשר על הפער בין קררה S בסיסית לטורבו העוצמתית וה-GT3 הקיצונית - שתיהן יקרות מאוד. היא תוצע בכל גרסאות המרכב לרבות קופה, קבריולה או טארגה עם מנגנון קיפול חשמלי ייחודי בו מוסט חלקו המרכזי של הגג מאחורי קורה B והשמשה האחורית.
מנוע שישה צילינדרים כפול מגדשים בנפח 3.0 ליטר מפיק 480 כ"ס, 30 כ"ס יותר מקררה S הודות גם למערכת פליטה שונה ומעט רועשת יותר. תיבת PDK עם שמונה הילוכים או שבעה הילוכים ידנית (עם מהלך בורר קצר בסנטימטר) יעבירו את הכוח לאחור או לכל הגלגלים. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 3.4 שניות עם תיבת PDK והנעה אחורית, או 3.3 שניות להנעה כפולה, בשני המקרים עשירית שניה פחות מקררה S וקררה 4S בהתאמה.
תהליך השבחה: מלבד תוספת הכוח, ה-GTS מקבלת את מערך המיתלים של הטורבו עם בולמי זעזועים אדפטיביים בכיול ייחודי והנמכת מרכב בסנטימטר בהשוואה לקררה S. גם מערכת הבלימה מגיעה מהטורבו עם דיסקים גדולים (380-408 מ"מ לפנים-אחור) מהקררה S, וכך גם החישוקים ("21 מאחור, "20 מלפנים) עם מנגנון נעילה מרכזי.
פורשה תציע כאופציה רמת אבזור מופחתת משקל (Lightweight Design) עם חלונות צד קלים יותר, מצבר שונה ומושבי קרבון קלים ב-25 ק"ג. היגוי אקטיבי לגלגלים האחוריים יהיה אופציה בתוספת תשלום.
מה אנחנו חושבים: ה-GTS יקרה מקררה S ב-150 אלף שקל, רק קחו בחשבון שאם תרצו להוסיף לאחרונה ציוד תקני שהוא תקני בראשונה, למשל מערכת ספורט-כרונו הכוללת בקרת שיגור או סעפת פליטה ספורטיבית, תיאלצו להיפרד מ-50 אלף שקל. הוסיפו לכך מתלים ובלמים משודרגים ואת תוספת הכוח למנוע, ופתאום הופכת תוספת המחיר הזו - למי שיכול ורוצה להשקיע סכומים כאלה - לכמעט זניחה. אז נכון, אם אתם קונים 911 (רק) בשביל הפוזה, אין לכם צורך ב-GTS. אם אתם קונים 911 בגלל חווית נהיגה וממילא מסוגלים לשחרר מיליון שקלים עבור פורשה ספורטיבית, זו כמעט מציאה.