בקצרה:
- קיה הציגה רכב שטח צבאי שמזכיר את האמר H1 הוותיק
- מנוע ה-V6 טורבו-דיזל מגיע כמובן מקוריאה
- תג מחיר אטרקטיבי עשוי לעניין צבאות שונים
האמר קוריאני באבו דאבי: יצרנית הרכב הקוריאנית קיה הציגה רכב שטח טקטי עדכני בתערוכת הנשק והביטחון IDEX שנפתחה בתחילת השבוע באבו דאבי שבאיחוד האמירויות. ה-KLTV ר"ת (Kia Light Tactical Vehicle) משרת בצבא הדרום קוריאני כבר חמש שנים ומיוצא לצבאות נוספים באפריקה, כמו מאלי וניגריה. כעת הוא מוצג בגרסה עדכנית עם שינויים מתקדמים ועוד אפשרויות מרכב.
לא רק המראה מזכיר את האמר H1 המפורסם, אלא גם המבנה. שלדת סולם קשיחה מאפשרת כושר העמסה מרשים - 2.9 טון משקל עצמי, 7 טון מקסימאלי. גם מערך המיתלים דומה (עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור) עם מנגנון הינע סופי (מערכת של שני גלגלי שיניים בין הציריה למרכז הגלגל) המאפשר מרווח גחון מאוד נדיב של 40.5 ס"מ, 1.5 ס"מ יותר מהאמר H1.
הלב קוריאני: על ההנעה מופקד מנוע V6 טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטר עם 225 כ"ס. ההנעה כפולה כמובן דרך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. תיבת העברה כוללת הילוך כוח קצר והדיפרנציאלים הרוחביים (אחורי וקדמי) מוגבלי החלקה על מנת לאפשר יכולת עבירות גבוהה.
על הקשר לקרקע אחראים צמיגי קומהו KFA-02 עם מנגנון אל-תקר (ראנפלט) שמאפשרים נסיעה גם לאחר מעבר על מחסום דוקרנים. כמו ההאמר, גם כאן יש אפשרות בחירה בין מגוון תצורות לשימושים שונים, החל בנשיאת כוחות, פיקוד ותקשורת, טנדר להובלת ציוד לוגיסטי, אמבולנס וכמובן גרסת ממוגנת נגד ירי, אם כי לא פורסם באיזו רמה.
מה אנחנו חושבים: רכב השטח הצבאי של קיה אינו המילה האחרונה בתחום, ועל הנייר נראה שהוא דומה להאמר H1 הוותיק שמשרת על מדים מאז אמצע שנות השמונים באינספור צבאות בעולם. הצבא האמריקאי כבר בחר במחליף בדמות אושקוש JLTV, רכב יקר מידי עבור תקציבן של מערכות ביטחון במדינות אחרות וממילא לאו דווקא כזה שמתאים להן. עבורן יכול הקיה המסוקס להיות פתרון מעניין.