טווח נסיעה של 637 ק"מ בטעינה בודדת הוא הישג של ממש ליצרנית הרכב טסלה, בזמן שמרבית היצרניות מתקשות עדיין להתקרב אפילו ל-500 ק"מ של טווח ללא טעינה. נתון שכל יצרנית רכב חשמלי הייתה מתהדרת בו. אלא שאם אתה אלון מאסק, זה לא מספיק. גם מכיוון שלהישג הזה לא קשורה שערוריה כלשהי וגם מכיוון שהנתון הזה מבטא 391 מייל - פחות מרשים מ-400, הטווח שאותו ציין מאסק כמירבי עבור טסלה מודל S ו-X.



וכמו באינספור מקרים אחרים, גם הפעם נתקל היזם בגוף שתפקידו לקבוע נתונים מוכחים. במקרה זה , ה-EPA האמריקאי, הרשות להגנת הסביבה בארה"ב שבדקה את טווח הנסיעה המרבי. אגב, הגוף שהיה האחראי להפיכת פרשת דיזלגייט מעניין מקומי לשערוריה חובקת עולם.
מאסק לא אהב את נתוני ה-EPA וטען כי מבחן הטווח שביצעו לטסלה מודל S לא נערך כשורה, שכן צוות הבוחנים לא לקח עימו את מפתח המכונית בעת שחנתה בלילה, הותיר את דלת הנהג לא נעולה ולכן עברה הטסלה למצב "המתנה לנהג" אשר הקטין ב-2% את טווח הנסיעה. תוספת שני האחוזים הבודדים הייתה מאפשרת לטווח לגדול ל-400 מייל בדיוק, כך מאסק. ב-EPA לא התרגשו מהטענות (הצפויות) והבהירו באופן רשמי כי "אנחנו יכולים לאשר כי הרכב נבחן כראוי, הדלת הייתה סגורה ונשמח לדון בכל נושא טכני עם טסלה, כפי שאנחנו עושים באופן שגרתי עם כל יצרנית אחרת".
אבל לטאסק היו גם עניינים אחרים, הנוגעים לערך מניית טסלה שידע עליות ומורדות קיצוניים בחודשיים האחרונים. נזכיר כי בין דצמבר 2019 לפברואר 2020 זינק ערך המניה (וערך החברה) כמעט פי 3 לתדהמת משקיעים, רק כדי לקרוס בכ-60% תוך חודש בלבד ומיד להכפיל עצמו. מאסק, שהבטיח כי לא יצייץ יותר באופן העשוי להשפיע על ערך המניה, בחר להבהיר לעשרות המיליונים שעוקבים אחריו כי לדעתו, ערך המניה גבוה מדי. לא פחות ולא יותר. נזכיר כי מאסק פגש כבר את השלטונות בעבר, כאשר בחר לצייץ כי הוא מתכוון להפוך את טסלה לחברה פרטית, נאלץ לשלם קנס של עשרות מיליונים ולהבטיח כי ימנע מהשפעה על ערך המניה. בין היתר שכר "עורכי ציוצים" כדי שאלה יוודאו כי אינו חורג מהמותר. ובכל זאת חרג.