בקצרה:
  • אודי RS3 תהיה מהירה מהמתחרות הישירות
  • 400 כ"ס, הנעה כפולה והבטחה ליכולת דינמית גבוהה
  • תגיע גם לישראל, עוד סוף שנה זו
אודי RS3
ופעם השלישית: זה כבר הדור השלישי לגרסת הסופר-ספורט של המשפחתית הקומפקטית, כעת תתבסס על הדור הרביעי של ה-A3. כמוה היא תוצע בגרסאות ספורטבק עם חמש דלתות או סדאן עם ארבע דלתות.
בחרטום מוצב מנוע ה-2.5 ליטר חמישה צילינדרים בנזין-מוגדש המפורסם של היצרנית ואם תהיתם לגבי פשר הספרות על המכוניות המככבות בצילומים ששחררה היצרנית, הרי שהם מייצגים את סדר ההצתה - 1-2-4-5-3. הוא יפיק כבעבר 400 כ"ס ויחובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד.
נתון הזינוק ל-100 קמ"ש עומד כעת על 3.8 שניות מאוד מרשימות, 0.3 שניות פחות מה-RS3 היוצאת הודות לבקרת שיגור יעילה יותר. ואל תמעיטו בחשיבות התוצאה, שכן כך תהיה ה-RS3 מהירה מהמתחרה הישירה – מרצדס A45 AMG, שזקוקה ל-3.9 שניות עבור ביצוע זהה.
כבר לא רק קו ישר: דגמי חטיבת הביצועים של אודי בכלל וה-RS3 היוצאת בפרט, נהנו מיכולת האצה פנומנלית - גם הודות למערכת ההנעה הכפולה - אך לא הלהיבו בשאר התחומים הדינמיים, עם יותר מדי תת היגוי (אובדן אחיזה בגלגלים הקדמיים) מובנה שנועד למנוע טעויות קטסטרופליות אבל פגע קשות בחדות ההיגוי ובתחושה.
כאן כוללת מערכת ההנעה הכפולה דיפרנציאל אחורי אקטיבי מתוצרת מגנה, מחליף יחידת האלדקס בדגם היוצא. הוא מאפשר חלוקת כוח משתנה בין הגלגלים האחוריים, עם העברה של עד 100% לכל אחד מהם. לדברי היצרנית, הוא משפר את יכולות האחיזה תוך הפחתה משמעותית של תת היגוי, אבל גם מאפשר ביצוע החלקות כוח לאחר בחירה במצב "דריפט" ייעודי.
מה עוד צריך לדעת: למערך המיתלים כיול וגיאוטמטריה ייחודית כמובן, עם הנמכת מרכב של ס"מ בהשוואה ל-S3 ומפסק סרנים קדמי רחב יותר. גם מערכת הבלימה עברה שדרוג (375 מ"מ וקאליפר שש בוכנות מלפנים, 310 מ"מ מאחור). עבור מי שמתכוון לבקר באופן קבוע במסלולי מרוץ מציעה אודי בלמים קרמיים (380 מ"מ מלפנים) וצמיגים דביקים במיוחד של פירלי P-זירו טרופאו R, גומי בו מצוידות לרוב מכוניות על קיצוניות.
מה אנחנו חושבים: אודי מנסה לשנות גישה עם ה-RS3 החדשה, כחלק מהדגש שמעניקה חטיבת הביצועים על חווית נהיגה ויכולת דינמית. מבחינה זו נראה שלאודי יש את שנדרש כדי להתמודד מול מרצדס, היחידה עד כה בקטגוריה משפחתיות ביצועים קיצוניות. אנחנו רק מקווים כי בשונה מבעבר, הגרסה שתשווק כאן היבואנית לא תהיה חסכנית ותציע את כל האקסטרות הנדרשות, גם אלה שלא נראות לעין או מוסיפות נקודות במבחן הפוזה.