בקצרה:
- לגרסת הקצה לדיפנדר יש מתחרה אחד רציני: מרצדס G63 AMG
- מביא לקרב 525 כ"ס, זינוק ב-5.2 שניות-240 קמ"ש
- יגיע אלינו בעוד כחצי שנה, עם תג מחיר בסביבות ה-7 ספרות
כוח שמונה: כפי שדווח כבר לפני כשנתיים וחצי, בלנד רובר תכננו מהרגע הראשון להוסיף גרסת קצה לדיפנדר החדש, כחלק מהשאיפה למצב אותו גבוה מבעבר (ולהצדיק בכך תג מחיר גבוה יותר) כשהעיניים נשואות למרצדס G קלאס. בין היתר בעזרת מנוע V8 שהוצע בדיפנדר לראשונה ב-1983. אז מדובר היה בנפח של 3.5 ליטר, עם מאייד (קרבורטור) כפול, שתוכנן על-ידי ביואיק במקור ושירת גם בריינג' רובר קלאסיק. אגב, מנוע זה מצוי גם בגרסה צבאית של הדיפנדר המכונה רגל עץ ומשמשת ביחידות מיוחדות בצה"ל.
מנוע ה-V8 בדיפנדר החדש מוכר מדגמים אחרים של JLR, מחוזק במגדש ומשחרר 525 כ"ס. תיבת שמונה הילוכים אוטומטית עם כיול שונה מאפשרת לדברי היצרנית העברות מהירות מאלה שבדגם הרגיל. ההנעה כפולה קבועה עם הילוך כוח ומאחור יש דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני.
הביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.2 או 5.4 שניות בהתאם למרכב (קצר או ארוך), 0.8 ו-0.7 שניות מהר יותר מגרסת P400 (שישה צילינדרים טורבו-בנזין) החזקה ביותר עד כה. המהירות המרבית עומדת על 240 קמ"ש, 30 קמ"ש יותר. נשמע מרשים, אם כי G63 AMG עם V8 כפול מגדשים ו-585 כ"ס יהיה מהיר בכמעט שניה.
מה עוד צריך לדעת: על מנת לתמוך בתוספת הכוח הוקשחו המיתלים, ההגה כויל מחדש ולבורר מצבי הנהיגה (טריין-ריספונס) נוסף מצב "דינמי". במפתיע, הבלמים נותרו בגודל זהה לגרסאות הרגילות (365-380 מ"מ לפנים אחור). שינויים נוספים כוללים אפשרות לחישוקי "22 ענקיים, קאליפרים צבועי כחול ורביעיית מפלטים מאחור. בתא הנוסעים מוצב כעת מסך מגע גדול יותר, "11.4 לעומת "10 כיום.
מה אנחנו חושבים: השתלת המנוע הגדול בדיפנדר ושיפור הביצועים בהתאם מאפשרים מיצוב גבוה יותר שלו, תוך הבטחה לשמר – עד כמה שניתן עם חישוקי הענק וצמיגים עדינים - את יכולות השטח המרשימות של הדגם הרגיל. מה אנחנו חושבים? שכמו במקרה של ה-G, גם כאן אנחנו מעדיפים את הכי פשוט. דיזל עם חישוקי ברזל קטנים ככל הניתן. זה לא באמת ישכנע את מי שרוצה את הכי גדול ויקר.