• הגרסה העדכנית של הגולף R תהיה החזקה בהיסטוריה של הדגם
  • הבטחה לעוד אטרף מוטורי הודות למערכת הנעה כפולה עם מצב "דריפט"
  • האם תגיע ארצה? בצ'מפיון מוטורס עדיין לא יודעים לומר
היסטוריה של סופר גולף: האות R הוצבה לראשונה על הדור הרביעי של הגולף (R32) עוד ב-2002. אז היא צוידה במנוע V6 עם 241 כ"ס והנעה כפולה-קבועה ייחודית בקטגוריה באותם שנים, ותיבת הילוכים כפולת-מצמד לראשונה ביצרנית (החל מ-2003). הרעיון היה להפוך אותה לזאב בעור כבש האולטימטיבי, משפחתית קומפקטית צנועה יחסית למראה עם ביצועי על בכל תנאי דרך ומזג אוויר. ההצלחה הייתה אגב חסרת תקדים למרות תג מחיר גבוה, עם קצב מכירות גבוה פי שלושה מהתחזיות האופטימיות ביותר.
From: הלל פוסק
מה בתפריט כעת: זו כבר גולף R חמישית בשושלת, הפעם מבוססת על הדור השמיני של המשפחתית הגרמנית. עם אותו מנוע 2.0 ליטר מוגדש שמפיק הפעם 320 כ"ס (10 כ"ס יותר מבעבר), תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד וויתור על אופציה לידנית. באירופה, שכן דווקא האמריקאים יוכלו לרכוש אותה גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש עומד על 4.7 שניות ומי שמעוניין בסאונד משופר מוזמן לרכוש מערכת פליטה מטיטניום של אקרפוביץ'. גם קלה ב-7 ק"ג, גם נשמעת ללא ספק טוב יותר וגם יקרה להחריד.
אבל השינוי המעניין ביותר ב-R נוגע למערכת ההנעה הכפולה. הבסיס דומה עם מנגנון הכולל מצמד רב-דיסקיות שמאפשר חלוקה שווה (50-50) בין הציר הקדמי לאחורי. החידוש כאן הוא בהתקנת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני עם הכוונט מומנט, שמעביר עד 100% מהכוח לכל אחד מהגלגלים האחוריים. זה מאפשר מצב "דריפט" ייעודי, בדיוק כמו במרצדס A45S העדכנית ובפורד פוקוס RS שאינה מיוצרת עוד.
מה עוד צריך לדעת: שינויים נוספים כוללים הנמכת מרכב ב-2 ס"מ בהשוואה לגולף רגילה, מערך מיתלים נוקשה ב-10% בהשוואה ל-R היוצאת, גיאומטריה שונה, משקל בלתי מוקפץ נמוך יותר, בולמי זעזועים אדפטיביים כציוד תקני ובלמים קדמיים גדולים יותר (358 מ"מ לעומת 340) עם קאליפר אלומיניום שמפחית 60% ממשקלו. כאופציה יוצעו על חישוקי ה-"19 צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2, גומי דביק מסדרת הקצה של היצרנית הצרפתית.
יש מחשב ניהול חדש ומהיר יותר לכל המערכות ולארבעת מצבי הנהיגה שהוצעו בעבר (נוחות, ספורט, מירוץ והתאמה אישית) יצטרפו שני מצבים נוספים. הראשון הוא כאמור מצב דריפט, השני מצב "ספיישל" המתאים את המערכות השונות באופן אופטימאלי להקפת מסלול הנורבורגרינג.
מה אנחנו חושבים עליה: גולף R היוצאת הייתה אחת המכוניות היותר מעניינות שהיינו יכולים לאחל לעצמנו. רב-שימושית אמיתית, ועכשיו היא נשמעת בעלת פוטנציאל גדול עוד יותר לשמח את הנהג. גם ה-R הקודמת שווקה בישראל במשך תקופה קצרה (מדי), ונראה שהגיע הזמן להחזיר אותה אלינו ולמקם אותה היישר מול ב.מ.וו 135M, מרצדס A35 AMG ואחותה היוקרתית אודי S3. הגולף R החדשה, היחידה שלא מכנה את עצמה "יוקרתית" בחבורה הזו, עשויה בהחלט להתגלות כטובה מכולן.