סלופארק תפתח ותפעיל אפליקציה ממשלתית שתאפשר לכל נהג רכב חשמלי לאתר עמדות של כל חברות הטעינה השונות. החברה זכתה המכרז משרד האנרגיה לאספקתה, והיא תתחיל לפעול בחודשים הקרובים. נהגי החשמליות יקבלו מידע גם על מחירי הטעינה בכל עמדה, האם היא פנויה לשימוש, והאם היא תקינה. עם זאת, האפליקציה לא תאפשר לשלם דרכה על הטעינה.
משרד האנרגיה יוכל לקבל דרך האפליקציה מידע על השימוש בעמדות הטעינה, כדי להעריך ביקושים בזמן אמת ולתת להם מענה. סלופארק תתוגמל לפי קצב ההצטרפות של חברות הטעינה לשירות. בישראל פועלות מספר חברות טעינה המפעילות רשתות נפרדות ולכל אחת אפליקציה משלה, המאפשרת לאתר רק את העמדות באותה רשת.
מדובר במהלך נוסף להתמודד עם חרדת הטווח של נהיגה ברכב חשמלי, והוא מגיע בהמשך להשקעה של משרד האנרגיה בהקמת 2,500 עמדות טעינה איטית ומהירה ברחבי הארץ, בסבסוד בסך 30 מיליון שקל.
עד עתה קמו למעלה מ-350 נקודות טעינה, ועד סוף שנת 2021 צפויות לקום יתר הנקודות. עמדות אלו יהוו את בסיס הטעינה הראשוני במרחב הציבורי, ויותקנו לאורך כבישים מהירים, בשטחי רשויות מקומיות ובקניונים, חניונים, מוקדי ציבור ומקומות עבודה.
ב-2020 נמכרו בארץ כ-1,500 מכוניות חשמליות, נתח של שוק של 0.7%. לשם השוואה, בנורווגיה דווח כי יותר מ-54% מכלל כלי הרכב החדשים שנמכרו ב-2020 היו חשמליים, ובכך היא הופכת למדינה הראשונה בעולם בה נמכרים בשנה יותר כלי רכב חשמליים מבעלי מנוע בעירה פנימית. יש להזכיר כי המדינה הצפונית נהנית ממקורות אנרגיה זולים במיוחד והייתה מהראשונות להציב תשתית טעינה רחבה לאורך הכבישים. ב-2021 צפוי הרכב החשמלי לתפוס כ-65% מסך המכירות והיעד הוא להמנע ממכירת רכב שאינו חשמלי ב-2025.
בהולנד מדובר ביותר מ-20% ובכלל מדינות אירופה מגיע נתח השוק כבר ליותר מ-15%. השנה צפויים להגיע ארצה יותר מ-10 דגמי חשמליות חדשים, בין היתר מתוצרת טסלה האמריקאית, איוויס וסרס הסיניות, סקודה ודאצ'יה האירופאיות ואולי גם נוספות. קצב המכירות צפוי לזנק לכ-4,000 יחידות.
גיא סלוק, מנכ"ל סלופארק, אמר כי "החברה רואה בשיתוף הפעולה ובזכייה במכרז של משרד האנרגיה יעד אסטרטגי בשוק הרכבים החשמליים והתחבורה הירוקה. כחלק מהרחבת מערך השירותים לנהג, סלופארק תהיה שחקן מוביל בשוק עמדות הטעינה ברמת פלטפורמת המידע והתשלום העתידי שיתאפשר לנהגים".
מנכ"ל משרד האנרגיה, אודי אדירי, אמר כי "האפליקציה תאפשר לציבור הנוסע ברכב חשמלי לתכנן את מסלול הנסיעה בתבונה, תוך צפייה בזמן אמת בזמינות עמדות הטעינה של כלל החברות הפועלות בישראל, במסגרת המאמתים שלנו לקדם תחבורה חשמלית בארץ".
משרד האנרגיה גם פועל להביא לממשלה הבאה הצעות לתיקוני חקיקה על מנת להאיץ את נושא טעינת הרכב החשמלי בישראל, כמו שינויים שיקלו על התקנת עמדות טעינה בבתים משותפים.