מירוצי הפורמולה 1 שבוטלו חוזרים כמירוצי סימולטור. כך הודיעו היום מארגני סדרת המירוצים היוקרתית ונצפית בעולם. תחת השם המלא Esports Virtual Grand Prix series, מבטיחים אנשי ה-F1 כי בין הנהגים המתחרים יהיו גם נהגי פורמולה 1 כיום. "הסדרה נוצרה כדי לאפשר לאוהבי המירוצים להמשיך וליהנות מצפייה בפורמולה 1 באופן וירטואלי, עקב ביטול מירוצי פתיחת העונה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה", נמסר.
המירוצים הווירטואלים יערכו במסלולים עליהם אמורים היו להתנהל במקור, החל ממירוץ ה-F1 של בחריין שאמור היה להיערך ביום א' הקרוב (22.3). התחליף הווירטואלי צפוי למלא את מקום המכוניות והמסלולים האמיתיים לפחות עד חודש מאי. על קו הזינוק צפויים לעמוד גם נהגים מוכרים ששמם צפוי להיחשף בהמשך.
משחק המחשב בו יתחרו הנהגים יהיה המשחק הרשמי של ה-F1 (כי מישהו חייב להרוויח) ובמירוץ הראשון יקיפו הנהגים את המסלול 28 פעמים, מחצית מאורכו של המירוץ הרגיל. זמן האירוע מוערך בכשעה וחצי והוא ישודר במקביל באתר ה-F1 הרשמי, באתר היוטיוב של הסדרה ובעמוד הפייסבוק של ה-F1. כמו במירוץ רגיל, גם כאן יתנהלו מקצי דירוג שיקבעו את מיקום הנהגים השונים לקראת הזינוק.
ואיך מבטיחים תחרותיות אמיתית בין נהגים שלחלקם מעט מאוד ניסיון במשחק ואחרים - לאו דווקא נהגים פעילים - עם ידע וניסיון רב? יכולת המכוניות השונות תהיה זהה עם כיול מערכות זהה ולא ניתן לשינוי, השפעה נמוכה יחסית של נזקים על ביצועי המכונית ואפשרות לשימוש ב-ABS ובקרת יציבות לטובת הנהגים הפחות מנוסים.
בסופי שבוע בהם לא יערכו מירוצי F1, יקיימו המארגנים מירוצים שונים בהם יכולים יהיו משתתפים מכל העולם להשתתף, ואף להתחרות וירטואלית בנהגי פורמולה 1 מוכרים.