פולקסווגן פאסאט המוכרת, המשפחתית הנמכרת ביותר באירופה ואחת הפופולאריות בשוק המקומי (עד שהפכה יקרה מדי), תסיים את חייה בעוד שלוש שנים. בכלי תקשורת שונים באירופה נטען כי בהמשך להודעת פולקסווגן על הפסקת שיווק הגרסה האמריקאית (והמיושנת) של הפאסאט בארה"ב ב-2023, גם הגרסה האירופאית והמודרנית יותר שלה צפויה לסיים את חייה כמכונית סדאן באותה שנה, כאשר יגיע הרגע להחלפתה בדגם מעודכן.
2 צפייה בגלריה
פולקסווגן פאסאט GTE
פולקסווגן פאסאט GTE
פולקסווגן פאסאט - Out
השם פאסאט כן ימשיך לחיות באמצעות גרסת סטיישן, שתזכה למחליפה וצפויה להמשיך ולקסום לקהל אירופאי. אך את מקום דגם הסדאן תתפוס סקודה סופרב הנוגסת חלקים גדלים והולכים בכל מקרה בעוגת קטגוריית המשפחתיות הגדולות באירופה, על חשבון נציגת פולקסווגן.
2 צפייה בגלריה
סקודה סופרב
סקודה סופרב
סקודה סופרב - In
(צילום: ניר בן זקן)
ההצלחה המרשימה לה זוכה הסופרב בשווקים מזרח אירופאיים ומרכז אירופה, מסייעת לקונצרן הגרמני לקבל בקלות יתרה את החחלטה. המכונית הצ'כית גדולה ומרווחת יותר מהפאסאט, שימושית יותר וזולה ממנה, ותסייע לפולקסווגן לפזר מאמצים במלחמה נגד נחשול דגמי הפנאי הגדל והולך בהתמדה לא ריאלית.
ובעניין רכבי הפנאי, באוטומטיב ניוז מפרסמים כי מקור בקבוצת פולקסווגן המקורב לתכניות הקונצרן, אומר כי מותג הבית הבכיר יתמקד בעתיד יותר ויותר באותם רכבי פנאי שפוגעים במכירת דגמי סדאן והאצ'בק, לצד כמובן הרחבת הפורטפוליו בעוד ועוד דגמים כל חשמליים, לרבות דגם קטן חדש.