בסך הכל שבע שנים מאז השיקה את אחת המכוניות המסעירות בתולדותיה ועם נתון מכירות מאכזב של כ-20 אלף יחידות בלבד, תפסיק ב.מ.וו תוך שבועות ספורים את ייצור ה-i8. מכונית הספורט ההיברידית, מהראשונות - יחד עם ה-i3 החשמלית - לסמן את המעבר המהיר של המותג להנעה אלטרנטיבית אחרי שנים של התעקשות על מנועי בעירה פנימית בלבד, תוחלף למעשה על ידי דגם חדש על בסיס הוויז'ן M-NEXT. עם זאת, לא מדובר במחליפה מיידית שכן זו האחרונה צפויה להגיע לאולמות תצוגה רק בעוד מספר שנים.
(עופר מאיר, אופיר גונן)
3 צפייה בגלריה
(צילום: ניר בן זקן)
ה-i8 הוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2009 תחת השם ויז'ן אפישנט-דיינמיקס, אז עוד עם יחידה היברידית משולבת במנוע טורבו-דיזל. בהמשך הוצגו עוד ועוד אבי טיפוס על אותו בסיס עד להשקת גרסת הייצור הסדרתי בסוף 2013. אצלנו נחתה מסובבת הראשים באופן רשמי על-ידי היבואנית דלק מוטורס, רק שלוש שנים לאחר מכן.
3 צפייה בגלריה
ביצועים של פורשה 911 וידידותית לסביבה כמו טויוטה פריוס
ביצועים של פורשה 911 וידידותית לסביבה כמו טויוטה פריוס
ביצועים של פורשה 911 וידידותית לסביבה כמו טויוטה פריוס
(צילום: ניר בן זקן)
ה-i8 מבוססת על פלטפורמה ייחודית לה, משלבת מרכב קרבון עם תצורת מנוע בנזין מרכזי-אחורי – תצורה בה עשתה שימוש היצרנית רק פעם אחת נוספת – ב-M1 האייקונית. יחידת ההנעה משלבת בין מנוע שלושה צילינדרים מוגדשים בנפח צנוע של 1.5 ליטר, עם 231 כ"ס העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. אל יחידה זו נוסף מנוע חשמלי בהספק 131 כ"ס מחובר לגלגלים הקדמיים, דרך תמסורת עם שני יחסי העברה ומעשית הנעה כפולה-קבועה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: ניר בן זקן)
התפוקה המשולבת עומדת על 362 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות בדרך ל-250 קמ"ש מרביים. טווח הנסיעה הנקי מזיהום (התיאורטי) שאפשרו מצברי 7.1 קוט"ש עמד על 37 ק"מ. בתערוכת לוס אנג'לס 2017 נחשפה גם גרסת רודסטר עם גג נפתח, יחד עם מתיחת פנים כללית לדגם שכללה מנוע חשמלי חזק יותר (143 כ"ס) ומצבר גדול יותר (11.6 קוט"ש) שהגדילו את טווח הנסיעה החשמלי ל-55 ק"מ.