• אודי החליטה שרכב הפנאי הקטן שלה צנוע מדי, והעניקה לו מראה אגרסיבי
  • גם תא הנוסעים שודרג, בעוד היצע המנועים נותר ללא שינוי
  • יגיע לישראל בחודשים הקרובים
ולחדשות תחילה: המראה קרבי יותר, אולי אפילו מדי, לטעמנו לפחות. הגרסה המוצגת בתמונות היצרן נראית כאילו נפלטה לכביש אחרי שעברה בסדנת שיפורים לא מוקפדים במיוחד באזור התעשייה של חולון. הפגושים אגרסביים יותר, סמלי המותג והדגם מושחרים, החישוקים שונים וצעקניים ויש שלל מדבקות מרכב. כאילו מישהו באודי החליט שצריך להפוך את הילד הטוב מדי לפרחח מוטורי עצבני.
בתא הנוסעים אפשר לפגוש כבעבר לוח מחוונים דיגיטלי, אבל מסך התצוגה גדל ל-"8.3 (לעומת "7 צנוע בגרסה המשווקת אצלנו) וכולל סוף סוף גם צימוד מתבקש ל-Apple CarPlay. חובבי הטעינה ישמחו לשמוע שיש כעת ארבעה שקעי USB (לעומת בודד ב-Q2 המשווק כיום), אבל אלה באמת שינויים זניחים. פחות זניחה היא העובדה שהמסך מופעל עדיין באמצעות חוגת MMI מסורבלת שאמורה להסתלק מהעולם. בקרת השיוט האדפטיבית באירופה לפחות, מקבלת נתונים ממערכת הניווט ומתאימה את המהירות לתוואי הדרך (פקקים מלפנים או הגבלת מהירות).
וכל זה לא השתנה: אודי תשווק בינתיים רק מנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס), ותיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. בהמשך יצטרף מנוע טורבו-בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, כגרסת בסיס. בשונה מהדגמים החדשים של קונצרן פולקסווגן, המנועים כאן אינם מסתייעים במערכת היברידית קלה שאמורה להפחית במעט את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. אודי הסתפקה בהתקנת ממיר קטליטי נוסף.
מה אנחנו חושבים עליו: המתכון של ה-Q2 זוכה לפופולאריות אדירה בקרב שכבות סוציו-אקונומיות מובהקות. ממדים קומפקטיים מחד, ישיבה גבוהה יותר מאידך, עם סמל מותג יוקרה גרמני. ולכן תמצאו אותו מן הסתם פחות בפריפריה, יותר בשכונות הלוויין העשירות של תל אביב. ומבחינה זו, נדמה שהיצרן מכיר את נפש הצרכן, שכן אף אחד בקהל היעד לא נרתע מקצת צעקנות. אולי אפילו להיפך.
אבל בכל זאת. אודי שנחשבת לאחת ממובילות הדרך בתעשייה ככל שהדברים נוגעים לסביבת הנהג, יכולה הייתה להשקיע יותר. מסך תצוגה בלי אפשרות מגע נחשב כיום מיושן כמעט כמו מערכת שמע עבור קלטות. הגיע הזמן להתקדם.