- סקודה חשפה רכב חשמלי שני מתוצרתה, הפעם על בסיס פלטפורמה ייעודית
- צפויות לא פחות מחמש גרסאות שונות, לרבות RS ספורטיבית מעניינת במיוחד
- לישראל הוא צפוי להגיע בסוף השנה עם תג-מחיר עסיסי ביחס למקובל בסקודה
למען השם: לדברי סקודה, מקור השם שמצטרף לרשימה יוצאת דופן של שמות דוגמת קאמיק, קארוק וקודיאק, הוא במילה Enya, שמשמעותה באירית "מקור החיים" ועל הדרך מבליטה גם את ה-E שמסמלת הנעה חשמלית בתעשיית הרכב. מדוע הוסיפו Q בסוף המילה? כי ככה סקודה רוצה בכל דגמי הפנאי העדכניים שלה. קצת מורכב, אבל ניאלץ להתרגל.
חשמלי שני למותג: האניאק הוא רכב חשמלי שני למותג הצ'כי, אחרי המיני סיטיגו iV נטולת הזיהום. אבל כן מחזיק בבכורה מסוימת, שכן הוא ראשון מבית סקודה לעשות שימוש בפלטפורמה (MEB) ייעודית לדגמים חשמליים בקונצרן פולקסווגן, עליה מבוססים גם פולקסווגן ID3 ו-ID4 וסיאט אל-בורן.
האניאק יוצע בכמה גרסאות הנעה, כוח וטווח:
- לבסיסית (50iV) מנוע אחורי (148 כ"ס), מצברי 55 קוט"ש וטווח רשמי של 340 ק"מ. 0-100 קמ"ש ב-11.4 שניות
- גם ל-60iV מנוע אחורי (180 כ"ס), אך מצברי 62 קוט"ש וטווח של 390 ק"מ. 0-100 קמ"ש ב-8.7 שניות
- ל-80iV מנוע אחורי (204 כ"ס) ומצברי 82 קוט"ש והטווח הגדול במשפחה - 510 ק"מ. 0-100 קמ"ש ב-8.5 שניות
- ל-80x iV מנוע אחורי וקדמי עם הספק משולב של 265 כ"ס וטווח של 460 ק"מ. 0-100 קמ"ש ב-6.9 שניות
- ל-RS מנוע אחורי וקדמי עם הספק של 306 כ"ס, המכונית החזקה ביותר של סקודה כיום ועם זינוק של 6.2 שניות ל-100 קמ"ש
המהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש ב-RS או 160 באחרות. טעינה מהירה תתאפשר בהספק 50DC בלבד ל-50iV, טעינה של 100DC לגרסת 60iV בעוד לגרסאות הבכירות אפשרות לטעינת 125DC עם מילוי ל-80% ב-38 דקות.
קצר מאוקטביה מרווח מסופרב? מנועי חשמל קומפקטיים ושילוב סוללות גדולות בפלטפורמה הייעודית, מאפשרים לסקודה לטענתה לנצל באופן מיטבי את תא הנוסעים. כך שלמרות שהאניאק קצר ב-4 ס"מ מהאוקטביה המשפחתית, מרחב המחיה בו דומה לזה שמציעה המשפחתית הגדולה והמאוד מרווחת סופרב. סביבת הנהג נקייה ממתגים וכוללת מסך מגע מהגדולים בתעשייה - "13. סקודה טוענת לשימוש אינטנסיבי בחומרים ממוחזרים למען הסביבה, כמו בקבוקי פלסטיק ממוחזרים לריפוד המושבים וטיפול טבעי במקום תהליך כימי בייצור דיפוני העור.
מה אנחנו חושבים עליו: על הנייר, האניאק של סקודה נראה מרשים. הוא מציע סוללת גרסאות שמתחילה בדגם בסיסי צנוע ומגיעה עד לדגם ביצועים מעניין. עם טווח נסיעה שנע בין מ"כובד" ל"מרשים". אפשר גם לסמוך על סקודה שתדע לייצר חלל פנים מרווח ותשלב מערכות בטיחות הולמות. באופן שכזה, הוא יכול בהחלט לשמש כאלטרנטיבה זולה משמעותית לדגמי יוקרה שאינם משתמשים בבנזין. בסופו של יום, תג המחיר הוא זה שייקבע. ואם כבר, באירופה הוא יקר ב7-10% מפיז'ו 2008 החשמלית, וזה מציב אותו באזור ה-180 אלף שקלים בארץ. זה כבר מעניין.